דנה נויפלד תתמודד על תפקיד היועמ"ש במ' התקשורת

המועמדות של נויפלד מעוררת חשש בקרב גורמים רבים במשרד התקשורת החוששים ממינוי כפוי ■ עו"ד נויפלד משמשת היום רפרנטית תקשורת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה

עו"ד דנה נויפלד, המשמשת כרפרנטית תקשורת וכעוזרת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, לעניינים פיסקליים, מועמדת לתפקיד היועץ המשפטי של משרד התקשורת, במקום עו"ד נגה רובינשטיין שפורשת בימים אלה מתפקידה. נויפלד, באם תיבחר, ממשיכה מסורת, שכן רובינשטיין, כיהנה אף היא כרפרנטית תקשורת של דוידה לחמן-מסר, שאותה החליף ליכט. נויפלד סירבה להגיב.

נויפלד התמודדה על תפקיד היועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין ולא קיבלה את התפקיד, ולכן המועמדות שלה לתפקיד היועץ המשפטי של המשרד, כנראה שתהיה עוד יותר קשה, שכן דרישות התפקיד, והיקף העבודה במשרד התקשורת הוא גדול לאין ערוך מאשר במועצת הכבלים.

נויפלד הייתה חברה בוועדת מרדכי, שעסקה בנושא הסדרת שידורי הטלוויזיה המסחריים, וכתבה חוות דעת מיעוט שעיקרה התנגדות למעבר לשיטה של רישיונות ותמכה בעד השיטה של מתן זיכיונות - מדיניות שכידוע הפוכה למדיניות שר התקשורת משה כחלון.

המועמדות של נויפלד מעוררת חשש בקרב גורמים רבים במשרד התקשורת שחוששים ממינוי חיצוני, ובעיקר ממינוי "כפוי" של משרד המשפטים, ורבים במשרד היו מעדיפים לראות מינוי של גורם פנימי מתוך המחלקה או לחילופין מינוי של גורם מהמגזר הפרטי. המינוי צפוי להתרחש בשבועות הקרובים לאחר שתוקם ועדת מכרזים לבחירת מועמד מהמגזר הממשלתי ורק אם לא יימצא מועמד ראוי ייערך תהליך למינוי של מועמד חיצוני.