טן גברה על פז: תשכור תחנת דלק בראשון לציון

מדובר בתחנת גן העיר, הפועלת בהסכמים עם פז מסוף שנות ה-30 של המאה הקודמת ■ הסכם השכירות עם פז הסתיים בסוף השנה ופז דרשה להוריד את דמי השכירות בעשרות אחוזים

חברת הדלק הקטנה טן גברה על ענקית הדלק פז בהתמודדות על תחנת הדלק גן העיר בראשל"צ. מדובר בתחנה הפועלת בהסכמים עם פז מסוף שנות ה-30 של המאה הקודמת. הסכם השכירות עם פז הסתיים בסוף השנה ופז דרשה להוריד את דמי השכירות בעשרות אחוזים. טן, שהציעה מחיר גבוה יותר, חתמה על הסכם ל-10 שנים שלפיו דמי השכירות שתשלם נמוכים בכ-30% מאלה ששולמו לפי ההסכם הישן.

מנכ"ל טן דני בן-נר אמר ל"גלובס" כי יש קשר בין מעבר התחנה להורדת מרווח השיווק לחברות הדלק בספטמבר. לדבריו, "הורדת המרווח שינתה את כללי המשחק ופגעה ברווחיות של החברות, כפי שניתן לראות בהורדות דירוג האשראי האחרונות. החברות הגדולות נאלצות להוריד באופן דרסטי את דמי השכירות שהן משלמות לבעלי התחנות או לוותר על תחנות שאינן רווחיות. דווקא הגודל יכול להפוך לעתים לחיסרון כשיש פריסה רחבה של תחנות". בן-נר העריך כי הטלת הפיקוח על מרווח הסולר תסייע ללקוחות הקטנים שסבסדו עד היום את הלקוחות הגדולים, כפי שקרה בבנזין עם ציי הרכב ומועדוני הלקוחות.

מדובר בתחנה ראשונה של טן שנמצאת על ציר ראשי בלב עיר. עם זאת, בן-נר אמר שההחלטה לשכור את התחנה אינה מבטאת שינוי באסטרטגיה של החברה אלא ניצול הזדמנות עסקית. טן, חברת הדלק החמישית בגודלה בישראל, מתבססת על מכירת דלקים במחירים תחרותיים.

*** טן היא בשליטת קבוצת פישמן, בעלת השליטה ב"גלובס".