בזק: אלקטל-לוסנט תבצע את הניסוי בסיבים אופטיים בפ"ת

לניסוי יש חשיבות רבה מבחינת בזק, משום שעל בסיסו תגבש החברה את פעילותה בתחום ■ במסגרת הניסוי יחוברו כ-150 בתים ובניינים

בזק בחרה בחברת התקשורת אלקטל-לוסנט העולמית לביצוע הניסוי שלה בסיבים אופטיים בפתח תקוה - כך נודע ל"גלובס". לניסוי יש חשיבות רבה מבחינת בזק, משום שעל בסיסו תגבש החברה את פעילותה בתחום. בין המתמודדות על ביצוע הניסוי היו גם החברות אריקסון ונוקיה-סימנס.

בזק הכריזה לפני חודשיים על הניסוי המתוכנן בשכונת אם המושבות בפתח תקוה, שמטרתו היא היערכות לקראת הפרויקט החדש שהחברה מתכוונת להתחיל בו במחצית השנייה של השנה: חיבור סיבים אופטיים לבתים של לקוחות המעוניינים בקצבי גלישה מהירים.

במסגרת הניסוי של בזק בפתח תקוה, יחוברו כ-150 בתים ובניינים. בזק תבדוק חיבור ישיר לדירות, חיבור לבניינים שיתפצל לקווי נחושת ואילו נתבים יימכרו ללקוחות.

עוד תבחן בזק גם כמה טכנולוגיות משלימות, המבוססות על טכנולוגיית ADSL משודרגת (ADSL משמשת לתקשורת נתונים ברוחב פס גבוה בקווי טלפון רגילים ועליה בנויה הרשת החדשה שמקימה בזק). הניסוי מתבצע על רקע התחרות הגוברת בשוק הקווי: חברת הוט כבר החלה בעבודה על הנחת סיבים אופטיים לבניינים ולבתים, והמכרז למיזם תשתיות התקשורת של חברת החשמל גם הוא כבר יצא לדרך.

הבחירה של בזק באלקטל-לוסנט, בראשות חיים טיכהולץ, אינה מבטיחה התקשרות מסחרית עתידית, ובזק עוד תנהל מכרז קשוח על התנאים המסחריים, אך יש בה הבעת אמון של בזק בפתרון שמציעה אלקטל-לוסנט - דבר המציב אותה כמועמדת רצינית לזכייה במכרז.