קרן המטבע הבינלאומית: "עתידה של אירופה - לוט בערפל"

מנהל בקרן: "הסיכונים שאיתם מתמודדת אירופה הם גדולים" ■ הקרן צפוייה להגדיל את היקף ההלוואות לאירופה ■ בשבוע הבא תפרסם הקרן עדכון לתחזיות הצמיחה הגלובלית

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הודיעה כי היא מתכוונת להגדיל את יכולות ההלוואות שלה, כדי לסייע למדינות גוש האירו בעיתות חירום - במקרה שמשבר החוב יחריף, ויוביל חלק מכלכלות אירופה להכריז על חדלות פירעון.

"המטרה היא להגדיל את היקף המשאבים שבהם אירופה תשתמש בכדי לפתור את הבעיות שלה, אך גם כדי להשיב למשקיעים את הביטחון הדרוש להם", כך אמר מנהל בקרן המטבע , דייויד ליפטון. "משבר החוב האירופי שגלש גם אל שנת 2012, גרם לאנליסטים רבים להוריד את תחזיות הצמיחה של הכלכלה הגלובלית", הוא מוסיף.

ליפטון טוען גם כי הדאגות המרכזיות של מנהיגי אירופה מתרכזות כעת במגזר הבנקאי החשוף לנכסים מסוכנים, וגם ליצירת האמנה הפיסקאלית באיחוד האירופי. אולם לדבריו, "עתידה של אירופה לוטה בערפל והסיכונים שאיתם היא מתמודדת גבוהים מאוד". לפיכך, ליפטון צופה כי התחזיות של קרן המטבע לגבי הצמיחה של הכלכלה הגלובלית, שיפורסמו בשבוע הבא יהיו קודרות למדי.

כאמור, קרן המטבע אמורה לפרסם את התחזיות הכלכליות שלה ב-24 לינואר, כאשר לפי ההערכות, הצמיחה של אירופה שתוצג בתחזיות אלו, תהיה צמיחה אפסית, ובאופן כללי הקרן צפויה לחתוך לכ-4% את תחזיות הצמיחה של הכלכלה הגלובלית לשנת 2012. (לסיפור המלא)