הבינלאומי ודיסקונט חסמו את הגישה לגולשים מחו"ל

(עדכון): על רקע נסיונות התקיפה של מספר אתרים בארץ ובהם בנק הבינלאומי הוחלט לחסום הגישה לאתר מחו"ל ■ ל"גלובס" נודע כי בנק ישראל מאשר את המהלך לאור האירועים האחרונים

על רקע פריצת האקרים לבנק הבינלאומי, נודע כי הבנק חסם את הגישה של ישראלים מחו"ל לאתר האינטרנט שלו ברקע ניסיונות התקיפה שצברו תאוצה היום (ב') עם הפריצה לאתר הבורסה ולאתר אל-על.

ל"גלובס" נודע כי התקבלה מבנק ישראל בקשה לחסום את הגישה לאתר ובנק ישראל אישר זאת לאור שרשרת האירועים של תקיפת האתרים בישראל.

עוד נודע ל"גלובס" כי לא מדובר בהוראה מפורשת של בנק ישראל אך גורמים בבנק רואים בכך צעד הגיוני לאור האירועים האחרונים, וזהו צעד המקובל על בנק ישראל. ישראלים השוהים בחו"ל עלולים להיפגע מהמהלך כיוון שלא יוכלו לקבל גישה לחשבון הבנק שלהם דרך הרשת.

מהבנק הבינלאומי סירבו להגיב לידיעה ואמרו כי "הבנק פועל לפי המלצות מומחי אבטחת מידע ומפעיל אמצעים מתוחכמים על מנת למקסם את אבטחת אתרי הבנק".

בנק דיסקונט שלא היה מוקד לפריצת האקרים החליט גם הוא לבצע פעולת מנע ולחסום את אתר הגישה של הגולשים מחו"ל לאתר הבנק. "מדובר בחסימת האתר באופון זמני, מעת לעת נבצע הערכות ונפעל בהתאם, לקוחות הבנק יכולים לפנות למוקד הטלפוני", כך מסרו מבנק דיסקונט.

נזכיר כי הבוקר האקרים הפילו את אתר הבורסה ואתר אל-על. על פי הדיווחים גם אתר הבינלאומי היה תחת מתקפת האקרים היום.

נציין כי מייד עם נפילת האתר של אל-על, שיגרה החברה הודעה לתקשורת: "אנו מודעים לכך שמזה שבועיים מתנהלת מלחמת סייבר נגד מדינת ישראל. אל-על עוקבת מקרוב אחר פעילות ההאקר הסעודי. כמו כן, אנו נוקטים באמצעי זהירות בפעילותו של אתר החברה. כתוצאה מכך ייתכנו שיבושים בפעילותו של האתר".