נדחה לחמישי המועד האחרון להגשת מועמדות למנכ"ל לאומי

הנימוק: "בקשות שהופנו" ליו"ר הבנק ■ בניגוד לפרסומים בעניין, רוני חזקיהו צפוי להציג את מועמדותו

יו"ר בנק לאומי, דוד ברודט, דחה את המועד האחרון להגשת מועמדויות לתפקיד מנכ"ל לאומי, ליום חמישי השבוע, 19 בינואר. זאת, לאור "בקשות שהופנו אליו", מצד מועמדים לתפקיד. עד כה, הגישו כמה מתמודדים את מועמדותם; המשמעותית שבהם, היא ראש החטיבה העסקית בלאומי והמשנה הבכיר למנכ"לית וממלאת מקומה, רקפת רוסק עמינח.

כפי שפורסם ב"גלובס" לאחר ההודעה על עזיבת גליה מאור, מנכ"ל כלל ביטוח, שי טלמון, אינו מתכוון להתמודד. כך גם מנכ"ל בנק דיסקונט לשעבר, גיורא עופר. מועמד מרכזי אחר, המפקח על הבנקים לשעבר, רוני חזקיהו, עדיין לא הגיש את מועמדותו באופן רשמי. ככל הידוע, חזקיהו שוקל בחיוב להציג את מועמדותו, ויחליט לקראת יום חמישי. מקור יודע דבר הגדיר פרסומים אחרים בנושא זה בכלי התקשורת, כ"ספקולטיביים ולא נכונים".

העברה נאותה

ברודט מתכוון לסיים את בחירת המנכ"ל שיחליף את מאור עד 15 בפברואר, על מנת למזער את תקופת אי-הוודאות בבנק, ולאפשר העברת תפקיד נאותה. נוסף על כך, יצטרך המנכ"ל החדש למנות ראש חטיבה עסקית, וייתכן שגם בעלי תפקידים מרכזיים אחרים בבנק, כך שבחירה מוקדמת תאפשר היערכות מתאימה.

בראש ועדת האיתור עומד ברודט, וחברים בה דורון כהן, פרופ' גבי שלו, ציפי גל ים ופרופ' אפרים צדקה. מרבית חברי הוועדה נחשבים מקורבים למנכ"ל היוצאת מאור. לאחר קבלת שמות המועמדים, תזמן אותם הוועדה להופיע בפניה. בהמשך, ייתכן שהוועדה תפנה מיוזמתה לאנשים שלא הגישו מועמדות, אך נראים בעיניה מתאימים.

לאחר סיום עבודתה, תמליץ הוועדה לדירקטוריון לאומי על המועמדים המתאימים בעיניה, ועומדים בסף הנדרש. אין בכוונת ברודט להביא בפני הדירקטוריון שם אחד בלבד, אלא לאפשר דיון ובחירה בין שני מועמדים, לפחות.