אירופה ננעלה בעליות על רקע ההנפקות ונתוני המאקרו

במוקד: התמ"ג הסיני שעלה ב-8.9% ברבעון הרביעי - הנמוך ביותר מאז 2009 ■ המשקיעים הגיבו בחיוב להנפקת האג"ח הספרדית שהצליחה לגייס כ-4.8 מליארד אירו

המסחר באירופה ננעל היום (ג') בעליות, לאור הסנטימנט החיובי בבורסות אסיה שהגיע בעקבות התמ"ג הסיני שעלה ב-8.9% ברבעון האחרון של 2011. הנתון הוא אומנם לא כל כך חיובי, אך המשקיעים ציפו כי הממשל הסיני יפעל ליצירת הקלות מוניטריות נוספות. בנוסף, המשקיעים הגיבו בחיוב להנפקת האג"ח הספרדית שהצליחה לגייס כ-4.8 מליארד אירו, זאת לאחר שאמש גם צרפת צלחה את המבחן הראשון שלה לאחר הורדת הדירוג והנפיקה 8.6 מיליארד אירו.

היום דווח כי מדד בטחון המשקיעים בגרמניה עלה בחדות בחודש ינואר ב-32.2 נקודות, והגיע לרמה של 21.6- נקודות, הרמה הגבוהה מאז חודש יולי 2011. הסקר, שנערך בקרב מומחים פיננסיים במדינה, מצביע על כך שעל אף ההאטה בצמיחה ברבעון הרביעי של 2011, כלכלת גרמניה ככל הנראה לא הולכת להדרדר בתחילת 2012.

נראה כי המשקיעים באירופה התעלמו מהודעתה אמש של סוכנות הדירוג S&P כי הורידה גם את דירוג האשראי המושלם של קרן החילוץ האירופית, זאת לאחר שבסוף השבוע הורידה את דירוג האשראי של כ-9 ממדינות גוש האירו. יחד עם זאת, אירופה צפויה לעמוד במבחנים נוספים כאשר , יוון וקרן החילוץ האירופית מתכננות להנפיק היום אג"ח נוספות. החוזים בוול סטריט מצטרפים לחגיגה ומאותתים על עליות.

אחד מהאירועים המרכזיים שעודדו את המשקיעים באסיה ואירופה הוא הנפקת האג"ח המוצלחת של ספרד. לאחר הנפקת אג"ח מוצלחת בצרפת אמש, יצאה היום ממשלת ספרד בהנפקת אג"ח במטרה לגייס כ-4-5 מיליארד אירו, באמצעות מכירה של איגרות ל-12 וכ-18 חודשים. היא עמדה בציפיות אלה כאשר הצליחה לגייס הון בהיקף של 4.8 מילליארד אירו. (לסיפור המלא)

בריטניה פירסמה היום את מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר שאומנם עלה, אך בשיעור שנתי קצב האינפלציה ירד לרמה של 4.2%. גם שיעור האינפלציה של גוש האירו ירד לרמה של 2.7% בשיעור שנתי.

חגיגות ירוקות גם באסיה

המסחר באסיה ננעל היום בעליות חדות, זאת בעיקר בשל נתונים חיוביים של סין. נתוני התמ"ג הסיני שפורסמו היום הצביעו על עלייה של 8.9% בפעילות ברבעון האחרון של 2011. בנוסף, גם ההנפקה המוצלחת של ממשלת צרפת אמש חרף הורדת דירוג האשראי שלה על ידי S&P, מעודדת. לפיכך, המשקיעים התעלמו מהודעת סוכנות הדירוג על הורדת דירוג האשראי של קרן החילוץ האירופאית (EFSF), שהיה מהלך צפוי.

אם כן, הסיפור המרכזי בבורסות המזרח היום היה נתוני הצמיחה המעורבים של סין, שהציגה צמיחה של 8.9% ברבעון הרביעי - מעל התחזיות בשוק שציפו לצמיחה של 8.7% בלבד. אולם עדיין, מדובר בנתון הרבעוני הנמוך ביותר שהציגה סין מאז הרבעון השני של שנת 2009. נתוני הצמיחה התקבלו אומנם ברגשות מעורבים, אך כעת, מציינים אנליסטים, ישנן ציפיות כי הממשל הסיני יוציא אל הפועל הקלות מוניטריות נוספות.

"ההאטה אינה מפחידה, אז אנחנו לא הולכים לראות הקלה מאסיבית", הסביר קווין לאי, כלכלן ב-Daiwa בהונג קונג.

מניות הסחורות מובילות את העליות

את העליות החדות בבורסות אסיה הובילו מניות הסחורות. נציין את חברת האלומיניום של סין , Jiangxi Copper וכן את Angang Steel.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]