הנפקת האג"ח באירופה: הצלחה בספרד - כישלון ביוון

(עדכון) - לאחר הנפקת האג"ח המוצלחת של צרפת אמש, מדינות נוספות באירופה הניפקו אג"ח ■ גם קרן החילוץ האירופאית ביצעה הנפקת אג"ח מוצלחת

לאחר הנפקת אג"ח מוצלחת בצרפת אמש, יצאה היום (ג') ממשלת ספרד בהנפקת אג"ח במטרה לגייס כ-4-5 מיליארד אירו, באמצעות מכירה של איגרות ל-12 ו-18 חודשים. היום התקיימו עוד שתי הנפקות קריטיות באירופה - של קרן החילוץ האירופאית (EFSF) ושל יוון - אשר ניסו לגייס הון נוסף מהמשקיעים באירופה.

גם תוצאות ההנפקות הללו, בדומה להנפקות קודמות בשבועיים האחרונים של ספרד, איטליה וצרפת - מהוות אינדיקציה משמעותית לאמון המשקיעים ביכולתן של כלכלות אירופה לשרת את חובותיהן בתקופה הקרובה.

ממשלת ספרד גייסה כ-4.88 מיליארד אירו (6.18 מיליארד דולר) במכירת אג"ח ל-12 ו-18 חודשים, תוך שהיא צולחת את מבחן האמון הראשון שלה בשווקים לאחר ש-S&P הורידה את דירוג האשראי שלה ביום ו' האחרון.

במסגרת ההנפקה, מכר האוצר הספרדי אג"ח ספרדיות ל-12 חודשים שנשאו תשואה ממוצעת של 2.049%, בעוד האג"ח ל-18 חודשים נשאו תשואה של 2.399% בממוצע - זאת, בהשוואה לתשואות של 4.050% ו-4.226% על האיגרות בהנפקה קודמת, בהתאמה.

לעומת זאת, אצל יוון ההנפקה הייתה פחות מוצלחת, המדינה הנפיקה אג"ח ל-3 שנים בהיקף של 1.625 מיליארד אירו. התשואה הממועצת שנרשמה לאחר ההנפקה עמד על 4.645%, לעומת תשואה של 4.68% בנהפקה הקודמת.

ההנפקות היום מתרחשות לאחר הנפקת האג"ח המוצלחת של צרפת אמש, שהצליחה לגייס חוב בריביות נמוכות חרף הורדת דירוג האשראי שלה על ידי סוכנות S&P. הממשלה הצרפתית גייסה כ-8.6 מיליארד אירו - וכך צלחה את המבחן הראשון שלה בשווקים לאחר ההורדה.

גם קרן החילוץ האירופית רשמה היום הנפקה מוצלחת. הבונדסבנק הגרמני גייס 1.5 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות, בהנפקת אג"ח ל-6 חודשים עם תשואה ממוצעת של 0.2664%. ההנפקה הזאת באה יום אחרי שסוכנות דירוג האשראי S&P הורידה את דירוג האשראי של לרמה של +AA.