024 היועץ האסטרטגי

בעוד משרדי היח"צ מעמיקים את אחיזתם בתחומי הצרכנות והלייף-סטייל, יועצי התקשורת הולכים ומבססים את מעמדם כפריט חובה לכל טייקון

תור הזהב של היועצים האסטרטגיים הוא תוצאה ישירה של הסתבכויות כלכליות של לקוחותיהם. ההנחה כי מי שעוסק ביח"צ יכול לטפל בכל דבר, בין אם מדובר בהשקת יוגורט חדש ובין אם במאבק על תמלוגי הגז, הוכחה השנה, יותר מתמיד, כלא נכונה. כמה מהיועצים הבכירים שימשו השנה כגלגל הצלה ללקוחותיהם והובילו אותם יד ביד אל מחוץ לאש.

רונן צור מאבקים סוחטי אנרגיה

המשרד של צור מחזיק בכמאה חברות, בהן כמה מהאסטרטגיות ביותר, כמו נמלי ישראל, קרן רוטשילד, וריפון ואורקל, וצור מבסס את עצמו כמנהל משברים מהמשפיעים במשק.

המשבר הגדול ביותר שאותו ניהל המשרד היה ליווי הרופאים במאבקם מול משרד האוצר. בנוסף, עבד צור השנה לצדו של יצחק תשובה בניסיון לבלום את אימוץ מסקנות ועדת ששינסקי להעלאת תמלוגי הגז, ליווה את בועז הרפז בפרשת המסמך, ואת השר אלי ישי לאחר השריפה בכרמל.

מוטי שרף צמיחה משמעותית

זו הייתה שנת שיא בפעילות המשרד של מוטי שרף. חותמת ההכשר המשמעותית ביותר הייתה כאשר באחד הערבים הוזעק שרף לנהל את משבר הספינה שמכרו, כביכול, האחים עופר לאיראנים. המשבר הסתיים בניקיון שם המשפחה, ושרף מונה ליועץ התקשורת הבלעדי של עידן עופר.

שרף נחשב ליועצם הקרוב של בכירי המשק. שורת לקוחותיו כוללת את קבוצת עזריאלי, קבוצת אלוביץ', קבוצת פישמן, קבוצת עידן עופר, קבוצת בנק לאומי, בית ההשקעות פסגות, קרן מרקסטון, קרן פיטנגו, קבוצת HOT ואלביט הדמיה. השנה צמח חוג לקוחותיו בתקציבים משמעותיים, בהם בנק UBS, התעשייה האווירית ופעילות הנפט והגז של נוחי דנקנר.

משה דבי מושך בחוטים

משה דבי משך בהרבה חוטים בשנה האחרונה, וניצב בצמתים מרכזיים ורבי השפעה. בשנתיים האחרונות שימש כיועץ קרוב לשר האוצר יובל שטייניץ. בין היתר, שימש דבי דובר ועדת ששינסקי לבחינת תמלוגי הגז.

מהלך נוסף שניהל דבי היה מאבקן של מבטח שמיר וקרן אייפקס בנוגע לחשיפת דוחות תנובה, שהוכרע בניצחונה של מבטח שמיר. בנוסף, ייצג את זקי רכיב בתקופתו ב"מעריב".

עם לקוחותיו נמנים סבן קפיטל גרופ, בזן, בטר פלייס, פטרוכימיים, דלק ישראל וחזי בצלאל.

עמירם פליישר שנה עסוקה

יועץ התקשורת הוותיק עמירם פליישר הצטרף למערך ההסברה הפוסט-מחאתי, לאחר שגויס על ידי לשכת נתניהו. במסגרת זאת קידם פליישר את תחום ההסברה הכלכלית בכלל ואת מהלך ה"סופר טנקר" הנדל"ני. פליישר גם מייעץ לחברת האנרגיה נובל אנרג'י ולחברת כי"ל ומפעלי ים המלח.

נסים דואק ניהל מאבקים

נסים דואק, שמלווה את א' מבית הנשיא מרגע חשיפת הפרשה, רשם באחרונה הצלחה, לאחר שהנשיא לשעבר משה קצב נשלח לכלא.

דואק ליווה גם פרו בונו את ענת קם, וידוע בפעילות בעלת ניחוח פוליטי כמו עם הקרן החדשה לישראל, למשל. הוא ניהל את מהלך מיצוב הנתיב המהיר לתל אביב, ובין היתר תומך תקשורתית בחברת פרמירה שרכשה את השליטה בנטפים, ב-UMI, אוניברסיטת בן-גוריון, הטלווזייה החינוכית, הגנים הלאומיים ובאיש העסקים רוני דואק.

רוני וולף הרחיב את הפעילות

רוני וולף מלווה את משפחת לבנת, השותפה בחברת איי.די.בי, שמצאה השנה את עצמה בלב סערה תקשורתית.

לצד זאת ניהל וולף את הפעילות התקשורתית של חברת ניופאן, שרכשה השנה את רשת אבי סופר וחברת בסט ביי. עם לקוחותיו נמנים קבוצת כלמוביל, HSBC, כלל ביטוח, HP, טמפו, הנקל סוד, בזק וריגלי.

GCS קרמר-דוידוביץ' משרד איכות הסביבה

גם משרד ייעוץ התקשורת של אלי דוידוביץ' ויפתח קרמר היה עסוק השנה בעיקר באירועי המחאה. המשרד ליווה ועדות שהוקמו בעקבות מחאת הקוטג', ואת משרד הבינוי והשיכון במחאת האוהלים. בימים אלו מלווה המשרד את מאבק ההישרדות של ערוץ 10.

בנוסף, משמש המשרד כיועץ לאיש העסקים בני שטיינמץ ולמשרד התמ"ת, מנהל את פורום החברות הסלולריות, ומייעץ למכתשים אגן, כיל ובזן, בענייני איכות הסביבה.

עוד בלטו השנה:

2011 הסתיימה באקורד ניצחון עבור יועצת התקשורת תמי שנקמן ממשרד רימון-כהן, שניהלה את הקמפיין להחזרת גלעד שליט. משרד בן-חורין אלכסנדרוביץ' קיבל תיק נכבד - של מפלגת העבודה. מוטי מורל ליווה את שותפות חיפושי הנפט גבעות עולם, ואילו אייל ארד וליאור חורב נפרדו מציפי לבני, יו"ר קדימה.