בכמה נמכרו יצירות האמנות היקרות ביותר ב-2011?

מדיווח של אתר Artprice.com עולה כי שני אמנים סינים מובילים את רשימת שיאי המחיר ל-2011, עם יצירות שנמכרו ב-55 ו-57 מיליון דולר ■ עקפו את פיקאסו ואנדי וורהול

שני אמנים סינים מובילים את רשימת שיאי המחיר ליצירות אמנות בשנת 2011, לצד פיקאסו, וורהול, קלימט וליכטנשטיין. כך עולה מדיווח של אתר המעקב הצרפתי Artprice.com, העוקב אחר מכירות פומביות של אמנות בעולם. אחת השנים הקשות בכלכלה העולמית התגלתה כשנת שיא בשוק האמנות הגלובלי, עם עלייה של 15% בסך המכירות הפומביות - על-פי סיכומי ארטפרייס. כפי שפורסם ב"גלובס" בשבוע שעבר, גם מדד מחירי האמנות מיי-מוזס, הגיע למסקנות דומות כשהשווה את ביצועי שוק האמנות למדד S&P.

השנה לא נרשמו שיאי מחיר של כל הזמנים, אך יצירות אמנות נמכרו בעשרות מיליוני דולרים. המחיר הגבוה ביותר השנה נקבע בבית המכירות גארדיאן הסיני, שם נקבע מחירה של היצירה "נשר על עץ אורן עם ארבע אותיות סיניות" של האמן הסיני באישי קי, שנמכרה תמורת 57.2 מיליון דולר, ואחריו יצירה של אמן סביני אחר, מנג וואנג, שנמכרה תמורת 55 מיליון דולר.

30 מתוך 100 היצירות היקרות ביותר שנמכרו במכירות פומביות בעולם ב-2011 הגיעו ממכירות בהונג-קונג, בייג'ינג והנגז'ו. יתרה מכך, שוק האמנות היקרה בסין אחראי ל-51% מהמכירות העולמיות. מגמה זו, שהחלה ב-2007 הולכת ומתחזקת בשנתיים האחרונות והנתונים מצביעים על עליית כוחם של הקונים הסינים, המשפיעים גם על נטיית הטעם העולמי לכיוונים לוקאל-פטריוטיים.

לדברי דב חזן, מבית המכירות תירוש, "בסין גם אחוז קטן של מתעניינים באמנות הוא מיליונים של קונים, כיום, בעקבות הקריסה בשווקים הפיננסיים, גם בנקים סיניים וקרנות הון סיכון נכנסו להשקעות באמנות, ומדובר בסכומים ובקנה-מידה שאנחנו לא מתחילים לשער".

יצירות האמנות היקרות ביותר ב 2011
 יצירות האמנות היקרות ביותר ב 2011