מכירה פומבית: נחום גוטמן לצד עיצוב עכשווי בתירוש

עוד במכירה הקרובה - יצירות מאוסף בראון, מאוסף אפרים קישון, וגם מאספנים שמבקשים לממש את נכסיהם למטרות נזילות

בית המכירות תירוש ממשיך להיות הערוץ המוציא למכירה את אוסף האמנות הישראלית המפורסם של עמי בראון ואלמנתו גבי. המכירה הקרובה, שתתקיים בסוף החודש, תכלול 143 יצירות מאוסף בראון. יצירות של יאיר גרבוז ושל ציבי גבע, פנחס כהן גן, מיכאל גרוס, רפי לביא, הנרי שלזניאק ועוד. שתיים מהמעניינות שבהן הן פורטרט האמן משה גרשוני שצייר בנו ארם גרשוני, ולצידו יצירה של גרשוני מסדרת "קשת גיבורים".

נכס שלא ניתן לעשות לו תספורת

עוד אוסף מעניין שמוצע במכירה הוא עזבון המחזאי, הסופר והסטיריקן אפרים קישון. העזבון כולל יצירות אמנות של יוסל ברגנר, שמואל בק וחיים טופול, וגם כרזות של סרטיו ומחזותיו של קישון.

מירה ורטהיימר, אספנית עשירה ולא ידועה, שהלכה לעולמה בגיל 101, ביקשה בצוואתה להוציא למכירה את כל רכושה באמצעות תירוש. מעזבונה מגיעות יצירות של אבל פן, לסר אורי ועוד.

העבודה היקרה ביותר במכירה היא ציור הקיוסק בנווה שאנן של נחום גוטמן, המוערכת ב-100-150 אלף דולר. זו, אגב, מגיעה מאספן שזהותו חסויה.

במכירה הקודמת של תירוש שולבו, לראשונה בתחום מכירות האמנות בישראל, 15 פריטי עיצוב ישראלי עכשווי. רוב הפריטים נמכרו, בערך כולל של כ-30 אלף דולר. במכירה הנוכחית מוצגים שוב 13 פריטים של מעצבים ותיקים וצעירים משדה העיצוב המקומי. ביניהם אובייקטים שאוצרת העיצוב בתירוש, גליה חזן-שפאן, מתארת כ"קאנונים", המצויים באוספים פרטיים ומוזיאליים.

דב חזן, בעלי בית המכירות תירוש, מתקשה להגדיר את פרופיל האספן החדש. "אם אני מסתכל על העיתונים רק בשבועות האחרונים, שמשווים את מדדי ההשקעות השונים למדדי האמנות, הרי שניתן לראות תשואה מעולה למי שרכש אמנות.

"גם ב-2008 כשכל עולם הכספים רעד, אנשים פנו לאמנות. ההשקעה באמנות, מעבר להנאה שהיא מסבה, היא גם השקעה רווחית וניירות ערך לא מסבים הנאה כזו למשקיעים.

"אף אחד לא קונה אמנות רק להשקעה, ואף אחד לא מפנה להשקעה באמנות 90% מהכסף הפנוי - אבל אני מניח שאנשים מבינים כיום שהאמנות היא נכס, שלא ניתן לעשות לו תספורת".

תירוש מכירות פומביות, כיכר דה שליט, הרצליה פיתוח. המכירה בשבת 28.1 מ-18:30 התצוגה המוקדמת מיום שישי 20.1. ו' 11:00-15:00, שבת 11:00-14:00, 17:00-21:00, א'-ה' 11:00-21:00