עכשיו זה סופי: 2 נקודות יופחתו ממאזנה של בית"ר ירושלים

ביה"ד העליון של ההתאחדות לכדורגל דחה את הערעור של המועדון ■ בית"ר הפכה לקבוצה השנייה העונה בליגת העל, מלבד בני סכנין, שממאזנה מופחתות נקודות

בית"ר ירושלים תאלץ לגרור עד תום העונה הנוכחית עונש הפחתת 2 נקודות ליגה בפועל, אותו גזר עליה בית הדין של ההתאחדות לכדורגל בתחילת החודש, בגין נהמות גזעניות של אוהדיה. כך קבע היום (ג') בית הדין העליון של ההתאחדות, שלא קיבל את הערעור שהגיש המועדון.

משמעות העניין: בית"ר נשארת נכון לעכשיו במקום ה-12 בטבלת ליגת העל, במרחק של שתי נקודות בלבד מהקו האדום. בית"ר הפכה לקבוצה השנייה מליגת העל שנענשת העונה בהפחתת נקודות בפועל. קדמה לה בני סכנין, שממאזנה קוזזו 2 נקודות בשל אי-סדרים כספיים.

כזכור, ב-4 בינואר החליט בית הדין של ההתאחדות להפעיל עונש הפחתת 2 נקודות על-תנאי שנזקף לחובת בית"ר, וקבע כי הנקודות ירדו בפועל ממאזנה של הקבוצה בליגת העל כבר בעונה הנוכחית, לאחר שאוהדי המועדון נאשמו בקריאות גזעניות נגד חלוץ הפועל ת"א, טוטו תמוז.

בהחלטתו, ציין אז הדיין דוד לב: "לצערי לא הוצג בפני מאמץ כן של הנהלת בית"ר להשתלט על המתפרעים, ההיפך: נראה לי כי האחראים השלימו עם הקריאות הגזעניות. בית הדין המשמעתי מונחה ע"י תקנון ההתאחדות והחלטות בית הדין העליון וכך לעתים נדירות ובנסיבות מיוחדות יסטה מהן".

לפני פרסום החלטת הערעור היום, הודיע עו"ד אלעד אייזנברג, שייצג את בית"ר, כי המועדון הגיש תביעה אזרחית נגד האוהדים הסוררים על סך 430 אלף שקל. בית הדין העליון, כאמור, לא התחשב בכך. הדיינים אסף הדסי ומרדכי גלוסקה קבעו בפסק הדין כי "לא מצאנו דרך לפטור את המערערת מעונש של התנהגות אוהדיה או מי שמתיימרים להיות אוהדיה. נראה כי גם על ההתאחדות לכדורגל ועל רשויות אכיפת החוק מוטלת החובה לעסוק בכך, ואולם בשלב זה אין מנוס ואין דרך אחרת מאשר למצות את העונש עם המועדון המערער".