"צריך כל שנה 50 אלף דירות. בפועל משתחררות 25 אלף"

כך אמרה בינת שורץ, ראש מינהל התכנון במשרד הפנים, במהלך ישיבת ועדת הפנים-כלכלה בכנסת, בדיון על סעיפי רפורמת התכנון והבנייה

‏"מדינת ישראל צריכה להתרענן כל שנה ב-50 אלף יחידות דיור, אבל בפועל רק 25 אלף יחידות דיור מוכנות. משמעות הנתון הוא שמערך התכנון נשחק", כך אמרה בינת שורץ, ראש מינהל התכנון במשרד הפנים, במהלך ישיבת ועדת הפנים-כלכלה בכנסת, בדיון על סעיפי רפורמת התכנון והבנייה.

‏לפי נתוני האוצר בוועדה, התקציב המיועד ליישום הרפורמה הוא 410 מיליון שקל על פני שלוש שנים, שכבר החלו ב-2010, ועד 2013. בנוסף התווספו 45 משרות שכבר אוישו למטרת יישום הרפורמה.

‏יו"ר ועדת הפנים-כלכלה, ח"כ אמנון כהן, שאל את נציג האוצר בוועדה, מאיר פינס, האם 410 מיליון שקל יספיקו לביצוע הרפורמה, והאחרון השיב שהרפורמה היא כלכלית ומאוזנת ושעם התקדמות הרפורמה תיבחן האפשרות להגדלת התקציב בצורת "שסתומי לחץ".

‏לגבי ההערכה התקציבית של האוצר טענו אירס האן, מהחברה להגנת הטבע, ועו"ד נתן מאיר, ממרכז השלטון המקומי, שהתקציב איננו ברור ואיננו סגור ועל כן הוא מעמיד בסימן שאלה את הרפורמה כולה.

‏מאיר ברקן מהתאחדות הקבלנים אמר בדיון שהתקציב הראוי ליישום הרפורמה עלול להגיע ל-4 מיליארד שקל.

‏שורץ הוסיפה כי על מערכת התכנון להיות פשוטה ונגישה יותר. היא תיארה עבודה של מינהלת שתהיה אחראית על יישום הרפורמה, כך שבתחילת 2013 תהיה הרפורמה מוכנה ליום תחולת החוק. כן היא הוסיפה כי "הרפורמה היא דבר טוב ולא צריך לפחד ממנה".