מנכ"ל מדטרוניק בטוויטר: "ישראל - חממה למכשור רפואי"

"חזרתי מנסיעה מרגשת לישראל. רוח יזמות ואנרגיה מדהימה", כך צייץ עומאר אישרק לאחר שביקר בישראל בנובמבר האחרון ■ שווי השוק של מדטרוניק הוא כ-41 מיליארד דולר

"חזרתי מנסיעה מרגשת לישראל. רוח יזמות ואנרגיה מדהימה. זו יכולה להיות חממת החדשנות הבאה של מדטרוניק", את הציוץ הזה צייץ מנכ"ל מדטרוניק, עומאר אישרק, לאחר שביקר בישראל בנובמבר האחרון, כך פורסם באתר MedCity. שווי השוק של מדטרוניק הוא כ-41 מיליארד דולר.

דובר מדטרוניק אמר בתגובה כי החברה לא מתכננת כרגע הקמה של חממת חדשנות בישראל, אך ישראל חשובה לה בעיקר בתחומי ההדמיה, התוכנה, הניווט התוך גופי והאלקטרוניקה.

במידה מסוימת, לחברה כבר יש חממת חדשנות בישראל. היא רכשה את וונטור הישראלית לפני כשלוש שנים, ומאז פועלת לאיתור חברות וטכנולוגיות נוספות שיכולות להשתלב בפעילות של וונטור בתחום המסתמים. מדטרוניק גם משקיעה בקרן Tri Ventures ובחברת ההשקעות ריינבו, שמשקיעה במיזמים של היזם הסדרתי יוסי גרוס. עוד ב-2006, מדטרוניק השקיעה בחברת ההדמיה אודין, שמשמשת עד היום מרכז פיתוח של הענקית בישראל.

לפני כשנתיים מדטרוניק השקיעה 70 מיליון דולר בביוקונטרול, וקיבלה אופציה לרכוש את החברה ב-550 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-200 איש בישראל.

אישרק הוא מנכ"ל חדש יחסית במדטרוניק, ואת רוב ההשקעות בישראל הוביל קודמו, ביל הוקינס, כך שציוץ כזה הוא רב משמעות. מנכ"ל האסטרטגיה של החברה, ד"ר סטיב אוסטרלי, תומך בגישה של אישרק, וגם הוא אינו מפסיק לשבח את ישראל מאז שביקר פה כשלוש שנים.