פאבר: "המניות לא יקרסו; השוק כבר מתמחר חדשות רעות"

הפרופ' לכלכלה, שעורך ומוציא לאור את הדוח "Gloom Boom & Doom": "אם המדדים בארה"ב יקרסו - הפדרל ריזרב ישיק תוכנית רכישות שלישית ורביעית, וכן הלאה"

שוקי המניות עדיין מתומחרים בתמחור חסר על רקע "חדשות רעות מאד" ואין שום סיבה לפחד שהשווקים יקרסו, למרות תחזיות קודרות לכלכלה הגלובלית - כך סבור הפרופ' לכלכלה מארק פאבר, בריאיון ל-CNBC.

"הראייה שלי פשוטה מאד: תירגעו. אני לא חושב ששווקי המניות יתרסקו", אמר פאבר, שעורך ומוציא לאור את הדוח "Gloom Boom & Doom". "אני חושב שאנו מקבלים תמיכה חזקה עוד מאוגוסט 2010, אז מדד ה-S&P500 עמד על 1,010 נקודות".

רק שנה לאחר מכן, המדד עלה לרמה של 1,074 נקודות ב-4 באוקטובר 2011. "יש לנו לא מעט תמיכה סביב רף ה-1,100 נקודות, ואם המדד יפול כ-200 נקודות מתחת לרמה זו - אני מבטיח לכם שה'פד' ישיק תוכנית רכישות שלישית ורביעית, וכן הלאה", דברי פאבר.

לדבריו, גם קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי האירופי יעשו את אותו הדבר, רק "בדלת האחורית". מנגד, מביע פאבר דאגה סביב אופן הטיפול באירופה במשבר החובות הריבוניים.

פאבר: "אני פסימי לגבי תחזיות הצמיחה הגלובלית בגלל שאנחנו מנסים לפתור את המשבר שנוצר בעקבות צמיחה לא ברת-קיימא ומינופים, באמצעות עוד אשראי מיותר ומינופים נוספים. זה רק יגרום לעוד בעיות".

לסיכום, ממליץ פאבר למשקיעים לגלות בכל זאת אופטימיות לקראת התקופה הקרובה: "שווקי המניות מתמחרים המון חדשות רעות".