קרן המטבע מורידה את תחזית הצמיחה העולמית ל-3.3%

דיווח ב"טלגרף" מציג דוח שהודלף לפני פרסום תחזית הצמיחה של הקרן בשבוע הבא ■ על פי הדוח: גוש האירו יתכווץ ב-0.5% ב-2012; הצמיחה הגלובלית תרד ל-3.3% מ-4% ■ קרן המטבע מאיצה ב-ECB ליישם מדיניות מוניטארית מרחיבה

קרן המטבע הבינלאומית הורידה את תחזית הצמיחה העולמית לשנת 2012 והאיצה בבנק המרכזי באירופה להגדיל את הנזילות כדי להדוף התפתחויות שיחמירו את משבר החוב ביבשת, כך מדווח היום (ו) העיתון הבריטי "טלגרף" לאחר שהגיע לידיו דוח של קרן המטבע הבינלאומית שהודלף.

על פי התחזית של קרן המטבע, איטליה תאט בקצב של 2.2% השנה וספרד ב-1.7% על רקע צעדי צנע שנוגסים ביכולת הבנקים לתת הלוואות.

"הצמיחה הגלובלית מאויימת ע"י המתיחות הגוברת בגוש האירו", כך על פי קרן המטבע הבינלאומית כפי שמשתקף מאותו דוח שדלף. יצויין כי תחזית קרן המטבע לכללכה הגלובלית צפויה להתפרסם בשבוע הבא.

ארה"ב וסין יוסיפו להיות שני מוקדי הכוח המרכזיים של הכלכלה העולמית, קרן המטבע צופה שארה"ב תצמח בקצב של 1.8%, הדומה ל-2011. לסין התחזית פחות אופטימית וצופה האטה משמעותית של 8.2% לעומת צמיחה של 9% שהציגה סין בשנה הקודמת, כך מדווח ה"טלגרף".

הצמיחה הגלובלית תרד מ-4% ל-3.3% כך צופה קרן המטבע על פי הדיווח. גוש האירו בכללותו יתכווץ ב-0.5% זאת לעומת צמיחה של 1.1% כפי שצפתה קרן המטבע בתחזית הקודמת שפורסמה בספטמבר.

הכלכלה הבריטית תצמח ב-0.6% השנה זאת לעומת התחזית של האוצר הבריטי שעמדה על צמיחה של 0.7%, כך מדווח ה"טלגרף".

עוד על פי הדיווח, קרן המטבע עודדה את הבנק המרכזי האירופי (ECB) להגביר את המאמצים ולצאת למהלכי מדיניות מוניטארית מרחיבה כדי למנוע את מחנק האשראי של הבנקים באירופה על רקע הירידה ברווחי הבנקים בשל הצורך לעמוד בדרישות הון חמורות ונוקשות יותר בחודש יוני.