האחים המוסלמים לחמאס: "מדינה - על כל שטח פלסטין"

בפגישת יו"ר מפלגת "החירות והצדק" המצרית, המייצגת את "האחים המוסלמים" בפרלמנט עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל בקהיר, הבטיח "הסוגיה הפלסטינית תמשיך לשכון בלבו של העם המצרי"

מצרים תשנה את פניה - גם בכל הנוגע לניהול סוגיה הפלסטינית, כך מכריזים בארגון "האחים המוסלמים", ביום שאחרי פרסום התוצאות הרשמיות של הבחירות לפרלמנט במדינה. אמש נועדו הד"ר מוחמד מורסי, יו"ר מפלגת "החירות והצדק" המצרית, המייצגת את "האחים המוסלמים" בפרלמנט וראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל בקהיר ובפגישה הבטיח מורסי כי מפלגתו תפעל להקמת מדינה פלסטינית "על כל שטחי פלסטין".

על רקע הפרסומים בשבועות האחרונים לפיהם קיים משבר עמוק ביחסים בין הנהגת חמאס בדמשק למשטר הסורי, מיהר אמש משעל לקהיר על מנת להיוועד עם ראשי מפלגת "החירות והצדק", כדי לברכם על הניצחון הגורף של הגוש האסלאמיסטי בבחירות לפרלמנט במצרים. בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח כי בפגישה הבטיח מורסי למשעל כי "הסוגיה הפלסטינית תמשיך לשכון בלבו של העם המצרי".

"הסוגיה הפלסטינית הייתה אחת הסיבות למהפיכה המצרית", הדגיש מורסי בפגישה. "העם המצרי התנגד לאופן בו נהג המשטר הקודם בסוגיה הפלסטינית, במיוחד בכל הנוגע להתנגדות נגד הכיבוש".

עוד דווח כי מורסי אמר למשעל שמצרים הפוסט-מהפכנית תפעל להקמתה של מדינה פלסטינית "על כל שטחי פלסטין, שבירתה תהיה ירושלים ותובטח זכות השיבה".

בעיות בבית

מחר צפוי להתכנס הפרלמנט המצרי לראשונה לאחר "מתיחת הפנים" שעבר, בלשון המעטה, בבחירות הדמוקרטיות הראשונות בעידן שאחרי משטר מובארק. על פי התוצאות הרשמיות שפורסמו אמש, זכו המפלגות האסלאמיסיות לכ-70% מהמושבים בפרלמנט.

בינתיים, נראה כי למשעל עצמו קיימות לא מעט בעיות בבית. אחרי ההודעה אמש כי הוא אינו צפוי להתמודד בבחירות הקרובות על הנהגת החמאס, דיווחו כלי תקשורת ערביים כי בתו של משעל, פאטמה, נעצרה בשבוע שעבר יחד עם בעלה בדמשק בחשד לשחיתות.