לקוח סלקום: חוייבתי ב-220 שקל על גלישה חד-פעמית בסלולר

הידעתם? גלישה סלולרית חד-פעמית עולה בסלקום כמו חבילת גלישה ל-4 חודשים

גלישה סלולרית עשויה להיות עניין יקר, בעיקר ללקוחות שלא משלמים באופן קבוע דמי שימוש חודשיים על שירותים אלה. עניין יקר כזה עשוי להיות מתורגם למאות שקלים לגלישה אחת שלא במסגרת חבילה, דבר שמעלה את התהייה מדוע על הצרכנים לשלם כמנויים על שירותים שבהם הם משתמשים לעתים רחוקות בלבד, רק כדי לא לשלם סכומי-עתק בעת שימוש חד-פעמי בשירות.

את הסוגייה הזו חווה מ', לקוח סלקום שחויב ב-220 שקל עבור גלישה מזדמנת שביצע באמצעות מכשיר הסלולרי שלו.

הוא אינו מכחיש כי גלש מהסלולרי, אך מלין על הסכום שבו חויב בגין אותה גלישה. "זהו חיוב מוגזם ובעיקר לא הוגן, גם בהתחשב בעובדה שאין לי דרך לנטר במדויק את היקף הגלישה בזמן אמת", הוא טוען.

בפנייתו ל"גלובס" הוא מספר כי נציגת השירות של סלקום הסבירה כי באותה גלישה מדוברת הוא הגיע לנפח של 15 מגה. לשאלתו כיצד ניתן לדעת את היקף הגלישה הוסבר כי המעקב מתבצע על-ידי מערכות המפוקחות על-ידי משרד התקשורת, וכי ללקוח אין אפשרות לדעת זאת בעת הגלישה.

לאחר הגלישה קיבל מ' התרעה מסלקום ב-SMS כי הוא גולש מזדמן וכי החיוב עלול להיות גבוה. "התראה זו הייתה לאחר הגלישה, וממילא לא גלשתי שוב בהמשך החודש. אלא שלא תיארתי לי כי מדובר בסכום כזה, בעיקר כשחודש לפני כן, כשגלשתי בגלישה מזדמנת, חויבתי ב-20 שקל - גם סכום זה נראה לי בזמנו כבלתי סביר".

האינטרס של חברות הסלולר הוא לשייך את הלקוחות למסלולים שבהם הם משלמים באופן קבוע על שירותים. כדי לפתור את המחלוקת הציעה נציגת סלקום כי הלקוח יישא במחצית מהסכום, ואת היתרה יממש עבור חבילת גלישה ללא הגבלה, בהתחייבות ל-4 חודשים, וזאת בתוספת ל-25 שקל בחודש. אלא שהלקוח כאמור גולש לעתים רחוקות (ומאז החליט שממילא לא יגלוש שוב), ולכן דחה את ההצעה.

הצעה זו מסלקום העלתה את השאלה הבלתי נמנעת: מדוע החיוב עבור גלישה מזדמנת הוא גבוה במאות אחוזים לעומת מחירי חבילה ללקוחות שמשלמים באופן קבוע - לראיה הוצעה לו חבילה בכחמישית מחיר לחודש לעומת החיוב שנדרש לשלם עבור גלישה בודדת.

תגובת סלקום: "הלקוח גלש בנפח גבוה, היה מודע לעלויות הגלישה וגלש בעבר שלא באמצעות חבילה, מבלי שבירר עלויות או פנה לשירות הלקוחות של החברה. גם לאחר שעודכן כי הוא גולש בתעריף מזדמן ללא חבילת גלישה, הוא לא יצר קשר עם השירות והמשיך להתעלם מהודעת החברה. בנוסף, החברה הציעה לו פתרונות שירותיים שיקלו עליו בתשלום, אך הוא סירב לכולם".