רוביני: "הסיכוי למיתון בארה"ב עומד על פחות מ-60%"

הכלכלן פרופ' נוריאל רוביני: "יוון תגיע לחדלות פירעון גם אם תצליח להשיג הסכם; השנה תהיה האטה משמעותית של הכלכלה הסינית וזה יבוא לידי ביטוי כבר ברבעון הראשון של השנה"

הכלכלן פרופ' נוריאל רוביני פרס בסוף השבוע האחרון את התחזית שלו לכלכלה הגלובלית, עם התייחסות לכלכלה האמריקנית ולמשבר החוב באירופה. "הסבירות למיתון בארה"ב עומדת כרגע על פחות מ-60%", כך אמר רוביני בריאיון ל"בלומברג".

בהתייחס לאירופה רוביני רחוק למהיות אופטימי וסבור כי גם אם יוון תצליח לגבש הסכם, זה לא ימנע תרחיש ממנו חוששים במערכת הבינלאומית של חדלות פירעון. מקור הדאגות באירופה טמון באיטליה ובספרד - הדאגה האמיתית היא במדינות הפריפריה, האם הן יצליחו לעמוד ביעדע התקציב?.

"גם אם יוון תשיג הסכם זה לא ימנע בעיה על רקע אשראי, שני תרחישים אפשריים חדלות פירעון או סדרה של חדלות פירעון", אמר רוביני.

בהתייחס לארה"ב, כאמור, רוביני צופה סיכוי של פחות מ-60% למיתון של הכלכלה הגדולה בעולם, "הסיכוי למיתון תלוי במידה רבה בגוש האירו ככל שהבעיות יחמירו בזירה האירופית", מעריך "נביא הזעם" של הכלכלה העולמית.

לגבי סין, פרופ' רוביני לא אופטימי וצופה האטה משמעותית השנה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, "נראה את זה כבר בנתוני הרבעון הראשון", אמר. להערכת רוביני, סין תוריד את דרישות ההון ותפחית את הריבית כדי להמריץ את הכלכלה במחצית הראשונה של השנה.