יוצאים לגלוש? סקי זה לא הכול: אטרקציות ללא גולשים

שלג, מסלולים ומעליות אכן מצויים בשפע בכל אתר סקי, אבל הם בהחלט לא הדברים היחידים שהאתרים מגישים למבקרים ■ בסקי דיל ריכזו עבורכם מגוון פעילויות באתרים השונים

שלג, מסלולים ומעליות אכן מצויים בשפע בכל אתר סקי, אבל הם בהחלט לא הדברים היחידים שהאתרים מגישים למבקרים. באירופה ובשאר העולם הבינו כבר מזמן שאם מעליות הסקי נסגרות ב-17:00 לכל המאוחר, יש ללקוחות עוד הרבה שעות פנויות שאפשר (וכדאי) למלא. לכן, לפני שמזמינים חופשת סקי כדאי לבדוק מה מציע האתר בנוסף לגלישה.

ישנו כמובן ה"אפרה סקי" (בצרפתית: אחרי הסקי), הבילוי המזוהה ביותר עם תרבות הגלישה: מיד עם סגירת המעליות (ובד"כ קצת לפני), מתרכזים הגולשים בברים שוקקים למרגלות המדרונות כדי לשתות ולשמוח. והכל עוד לפני שמורידים את חליפות הסקי. בכל אתר סקי תמצאו לפחות בר אחד עם מבצע Happy Hour סמוך לסגירת המעליות, אבל באתרים אוסטרים כמו אישגל, מאיירהופן, סן אנטון וזולדן, מדובר בטירוף אמיתי.

אבל אתרי סקי לא מיועדים לבליינים בלבד. יש עוד מגוון פעילויות ואטרקציות שאפשר להתנסות בהן וחלקן מתאימות גם לילדים. הנה כמה פעילויות מומלצות, שחלקן נפוצות וחלקן נמצאות רק באתר ספציפי, באדיבות סקי דיל:

ספא (Spa)

מכיוון שגולשים אוהבים לשחרר את השרירים בתום יום מפרך, אין אתר סקי שלא תמצאו בו ספא כלשהו, גם אם מדובר רק בג'קוזי וסאונה באחד המלונות. יותר ויותר אתרים הקימו מרכזי ספא ייעודיים, ובאוסטריה תרבות הפינוקים הזו מפותחת במיוחד. אולם ה-Aqua Dome חריג גם במושגים אוסטרים: מדובר במרכז ספא ומעיינות ענק ששטחו 2,000 מ"ר. הוא נמצא בעיירה Langenfeld הסמוכה לזולדן וכולל שלוש בריכות תרמיות חיצוניות מוגבהות עם תצפית של 360 מעלות, סאונות, ג'קוזי חיצוני, בריכות קרח, חדר קור, שירותי מסאז'ים ושלל פינוקים.

מחיר: למבוגר - 17 אירו ל-3 שעות, 24 אירו ליום שלם במעיינות התרמיים ו-37 אירו ליום שלם הכולל גם חדר כושר, ספא וסאונה. לילדים (3-14) - 8.5 אירו ל-3 שעות ו-12 אירו ליום שלם. ילדים מתחת לגיל 3 נכנסים חינם.

לינק: http://www.aqua-dome.at/

טיולים רגליים מודרכים (Snowshoeing). כדי להסתובב בשלג לא חייבים מגלשיים. ברוב אתרי הסקי תוכלו לקשור לרגליים את הנעליים המצחיקות שנראות כמו מחבטי טניס, ולצאת - עם מדריך או בלי - לגלות את שבילי ההליכה בין הפסגות הלבנות. פעילות שהיא בגדר חובה באתרים שבורכו בנופים מרהיבים במיוחד, כמו סלה רונדה ומדונה די קמפיליו.

מזחלות שלג (Sledding / Tobogganing). מסלולי המזחלות באירופה, שמצויים באתרי סקי רבים, יספקו את הריגוש הדרוש לכל מי שוויתרו על מגלשיים אבל רוצים בכל זאת לחוות פרץ אדרנלין במדרונות. במאיירהופן למשל, מסלול המזחלות נמתח לאורך 7 ק"מ (!), כאשר משמאל צלע הר ומימין מדרון תלול. מסלולים ארוכים ומומלצים נוספים ניתן למצוא באישגל, זולדן, שפינדלרוב מלין, סן אנטון ו-ואל טורנס.

אופנועי שלג (Snowmobiles). להיות מעל גיל 18 ולהחזיק ברשיון נהיגה על רכב פרטי, זה כל מה שצריך במרבית אתרי הסקי באירופה כדי לשכור אופנוע שלג עם כמה וכמה כוחות סוס טובים. רוב האתרים מציעים סיורים קבוצתיים בליווי מדריך, אבל בליביניו תוכלו לסחוט את ידית הגז בחופשיות בשטח מוגדר על האגם הקפוא שמוקדש כולו לאופנועים.

והנה כמה פעילויות ייחודיות:

שופינג פטור ממס בליביניו (Livigno), איטליה

העיירה הגבוהה (1,800 מטר) הסמוכה לגבול שווייץ זכתה לפטור היסטורי ממס כדי לעודד התיישבות ומסחר, ולשמחת הגולשים והמבקרים בה הוא נותר על כנו. לב העיירה הוא המדרחוב הראשי, שלאורכו פזורות יותר מ-200 חנויות שכולן דיוטי פרי. אלכוהול ומוצרי טבק נמכרים במחירים מצחיקים, ויש גם חנויות אלקטרוניקה, פרפומריה וסניפים של מיטב המותגים.

מסלול מרוצי מכוניות על שלג בוואל טורנס(Val Thorens), צרפת

מסלול מרוצים בגובה 2,200 מטר ובאורך 760 מטר, שעשוי כולו משלג. מדריכים מורשים (חלקם אלופי מרוצים לשעבר) מלמדים נהיגה בשלג וקרח ומאפשרים להתנסות בגוף ראשון בהחלקות, צלחות ועוד. לא רוצים קורס שלם? תוכלו לשבת Shot Gun בזמן שנהג מירוצים יפעיל עליכם הרבה כוחות ג'י.

מחירים: מ-95 אירו ל-15 דקות ברכב פשוט (יחסית) ועד 650 אירו ל-60 דקות ברכב מיצובישי למירוצים. שלוש הקפות בתור נוסעים ברכב עם נהג מירוצים יעלו בין 60 ל-390 אירו (תלוי בסוג הרכב).

לילה באיגלו במאיירהופן (Mayrhofen), אוסטריה

בפסגת Ahorn שמעל העיירה מאיירהופן, בגובה 2,000 מטר, נבנית מדי שנה מחדש חוות איגלואים משלג וקרח. ה-White Lounge כולל "חדרי שינה" המצוידים בשקי שינה תרמיים, בר, רחבת ריקודים ואפילו סאונה.

מחיר: לילה באחד מחדרי המלון מתחיל ב-135 אירו לאדם (בחדר ל-4 באמצע שבוע) ויכול להגיע גם ל-395 אירו לזוג (בסוויטה הרומנטית בסופ"ש).

לינק: http://www.white-lounge.at

טיסה בכדור פורח (אספן, קולורדו)

רעיון מושלם למי שרוצה להתפעל מנוף ההרים ממעוף הציפור, אבל מעדיף גרסה עם פחות אדרנלין מאשר צניחה חופשית, מצנחי רחיפה או גלישת אוויר. חברת כדורים פורחים עם השם ההולם "Above it all" מציעה טיסה בת שעה מעל הרי הרוקי ומרחב הגלישה העצום של אספן. החברה פועלת כבר 20 שנה ומציעה גם בראנץ' ושמפנייה בתום הסיור האווירי.

מחיר: 245 דולר למבוגר. 175 דולר לילד (6-14).

לינק: http://www.aboveitallballoon.com