משרד התקשורת יבקש מהאוצר תקציב למימון העסקת פרופ' ראובן גרונאו

מתברר כי הקיצוצים בתקציבי הממשלה באחרונה מעיבים על יכולתו של המשרד לממן בעצמו את העסקתו של פרופ' גרונאו כיועץ שלו למימוש הרפורמה בשוק התקשורת הקווית, וכי הוא יאלץ לבקש תקציב נוסף

משרד התקשורת אמנם מעוניין למנות את פרופ' ראובן גרונאו בתור היועץ שלו למימוש הרפורמה בשוק התקשורת הקווית, ואולם, ל"גלובס" נודע כי כלל לא בטוח שאכן יעמדו לרשות המשרד מקורות מימון לטובת העסקתו.

מתברר כי הקיצוצים בתקציבי הממשלה באחרונה מעיבים על יכולתו של המשרד לממן בעצמו את העסקתו של פרופ' גרונאו, וכי הוא יאלץ לבקש תקציב נוסף ממשרד האוצר.

ואולם, כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, במשרד האוצר לא מביעים התלהבות ממינויו של פרופ' גרונאו, וספק שלאור הקיצוצים בתקציב הם יסכימו להקצות סכום נוסף לתקציב של משרד התקשורת כדי לממן את עבודתו של היועץ.

לדעת מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, מינויו של פרופ' גרונאו הוא הכרחי מכמה סיבות. ראשית, ההליכים למינויו של סמנכ"ל אגף הכלכלה במשרד התקשורת מתבצעים באיטיות רבה, מה שמשפיע על מימוש הרפורמה. שנית, בר טל סיכם באחרונה עם שר התקשורת, משה כחלון, כי פרופ' גרונאו צפוי לסייע למשרד התקשורת לקשר בין עבודת הייעוץ שעושה בימים אלה החברה הבינלאומית פרונטיר על הרפורמה בשוק התקשורת הקווית, לבין אגף הכלכלה במשרד. מדובר בעבודה רחבת היקף, והמשרד זקוק לתגבורת של פרופ' גרונאו כדי לעמוד במשימה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה לפניית "גלובס" כי טרם התקבלה פנייה רשמית בנושא ממשרד התקשורת.