זעזוע ב-RIM: שני המנכ"לים פוטרו בגלל ביצועי החברה

ת'ורסטין היינס, מנהל התפעול בחברה, יחליף את שניהם ■ מייק לאזרידיס, שייסד את החברה, יעבור לתפקיד סגן יו"ר החברה ■ החברה מתקשה לאחרונה להתמודד עם אפל וגוגל

יצרנית הבלקברי החליטה להיפרד משני המנכ"לים של החברה, ג'ים בלסיל ומייק לאזרידיס, שעמדו בראש החברה במשך שני העשורים האחרונים וזאת עקב חוסר היכולת של החברה להתמודד עם ההצלחה של המוצרים של אפל מה שגרם לירידה בנתח השוק של החברה.

ת'ורסטין היינס, מנהל התפעול של החברה שהצטרף אליה לפני כ-4 שנים מחברת סימנס, יחליף את שניהם מיידית בתור המנכ"ל החדש של רים , כך נכתב בהודעה שהוציאה החברה. בלסיל ולאזרידיס ייאלצו גם לוותר על תפקידם בתור יושבי הראש של החברה, והתפקיד יועבר לברברה סטיימסט. לאזרידיס שהקים את החברה בשנת 1984 יעבור לכהן בתור סגן יושב ראש החברה ואילו בלסיל ימשיך לכהן בדירקטוריון של החברה.

הזעזוע בהנהלה בא לאחר שהשניים לא הראו סימנים שמעידים על כך שיש להם יכולת להתמודד עם הצלחת חברות כמו גוגל ואפל בתחום הסמארטפונים והטאבלטים. בעקבות כך, מניית החברה קרסה ב-75% במהלך 2011, והרבה משקיעים הפנו ביקורת חריפה כלפי השניים כאחראים על כך שהחברה משחררת מוצרים שאין להם מאפיינים עדכניים.

למרות השינוי בהנהלה, האנליסטים לא ממש מתלהבים מהמחליף של השניים. "היינס הוא איש של שטח, הוא לא איש בעל חזון ששיכול להוביל את החברה", אמר אהוד גלבלום, אנליסט במורגן סטנלי. "היינס צריך לתת לאנשים סיבה למה הם צריכים לקנות בלקברי. הוא יתקשה מאוד לעמוד במשימה".