דש: "הורדנו תחזית האינפלציה בשל תחזית סעיף הדיור"

הכלכלן הראשי בדש בית השקעות, אלכס זבז'ינסקי: "הורדנו תחזית האינפלציה ל-2012 מ-2.3% ל-1.7% - ציפיות האינפלציה שלנו נמוכות מהציפיות המגולמות בשוק"

על פי הנתונים הכלכליים במשק הישראלי, המשק ממשיך להתרחב בקצב איטי יחסית, כך מציין הכלכלן הראשי בדש בית השקעות, אלכס זבז'ינסקי. בדש מעריכים כי באווירה הקיימת בשוק, על רקע פרסום המחקר של בנק ישראל שהצביע על יוקר המחיה בארץ יחד עם הלחץ המופעל להורדת מחירים, החברות יתקשו להעלות מחירים.

בדש מורידים את תחזית האינפלציה ל-2012 מ-2.3% ל-1.7% בעיקר בגלל הנמכת התחזית לסעיף הדיור, שכן סעיף הדיור המשקף את מחירי השכירויות ירד בשלושת החודשים האחרונים. "לאחר תקופה ארוכה, ציפיות האינפלציה שלנו נמוכות מהציפיות המגולמות בשוק", מציינים.

בהתייחס להודעת הריבית היום, מעריכים בדש כי בנק ישראל יותר את הריבית על כנה על רקע הרגיעה באירופה והיעדר שינוי במגמת הצמיחה במשק. בנוסף מעריכים בדש כי בהמשך השנה הריבית עוד עשויה לרדת בעיקר בהשפעה של המשך האטה במשק.

בהתייחסו לזירה הגלובלית, מציין אלכס זבז'ינסקי כי אינדיקאטורים שונים באירופה מצביעים על כך שהקלה בנזילות הבנקים, בעקבות הזרמות של ECB, הייתה הסיבה העיקרית לשיפור. עם זאת, מעריך כי ככל שסיכוני הנזילות בשווקים פוחתים, בולט הסיכון שנובע מהצמיחה הנמוכה של המדינות באירופה, שמאיימת להפוך את צעדי הצנע ללא מספיקים ולהחזיר את השווקים לסחרור נוסף.

"התאוששות הכלכלה האמריקנית תהיה תלויה במידה רבה בענף הנדל"ן השנה", מעריכים בדש. "אנו צופים שהבנקים יקלו את תנאי המשכנתאות, מה שיגביר בצורה ניכרת את כמות העסקאות בשוק הנדל"ן", ציינו.