"הצפייה בטלוויזיה עולה - הדיגיטל לא עשה קניבליזציה"

דיווח מוועידת הטכנולוגיה והאינטרנט DLD, במינכן, גרמניה ■ ג'ים לאנזון, נשיא CBS אינטראקטיב: "גם הצפייה בתוכן וידיאו אונליין עלתה - מסתבר שיש לאנשים יותר זמן לצרוך תוכן"

חברות התוכן המסורתיות מתנהלות בשנים האחרונות בסוג של מאבק פנימי. מצד אחד, הקהל כביכול פונה יותר ויותר לאפיקים דיגיטליים כדי לצרוך את התוכן שלו - דרך סמארטפונים וטאבלטים או דרך פייסבוק וטוויטר.

מצד שני, הן עדיין אלה שמחזיקות בנכסים החשובים של התוכן ולכן צריכות להתאים את עצמם לעידן של היום. בפאנל על הצרכן הדיגיטלי בכנס DLD במינכן, גרמניה, ציין נשיא CBS אינטראקטיב, ג'ים לאנזון, כי צריך להיות איפה שהצרכן רוצה שנהיה. "אנחנו עושים את אותו המוצר בכמה אפיקים - אם זה לטלוויזיה, לאייפון או למקום אחר. זו השקעה גדולה אבל זה מה שצריך לעשות", הוא אומר.

"הצרכים של הצרכן הם תוכן. הם רוצים תוכן בכל מקום ומתי שנוח להם ובלי קשר למה מהות ואופי העסק שלך כחברת מדיה", אמר סמיר ארורה, יו"ר ומנכ"ל חברת התוכן גלאם מדיה. לדבריו, חלק מהדגש על מתן מענה על הצרכים האלה הוא ליצור תקשורת עם הצרכן דרך כלים חברתיים. "לפני שבע שנים, רוב האתרים הסתמכו על גוגל או מנוע חיפוש אחר כמי שמעביר להם תעבורה (טראפיק). אם תסתכל היום על האתרים, המדיה החברתית היא המנוע הרציני של התעבורה ודרכה הצרכנים מגיעים לתכנים שלנו".

לדברי לאנזון, "ככל שהטכנולוגיה הדיגיטלית מתקדמת, אנשים נוטים לחשוב שתהיה קניבליזציה לטלוויזיה, אבל הצפייה בה הולכת וגדלה. במקביל, גם צריכת הווידיאו באינטרנט הולכת וגדלה - כנראה שיש לאנשים יותר זמן לצרוך תוכן". לאנזון הדגיש כי "האתגר הגדול הוא לעשות מזה כסף ואת הדגש, במקרה הזה, אנחנו שמים בעיקר בתוכן הדיגיטלי".

גם דיוויד סאבל, מנכ"ל עולמי של חברת הפרסום Y&R, התייחס לנושא הבחירה בידיו של הצרכן. "אפליקציית חדשות כמו pulse עונה בדיוק על הרצונות של צרכן המדיה. היא מבינה שהצרכן רוצה לבחור את המקורות החדשותיים שלו ושעליהם הוא סומך". לדבריו, בניגוד לאפליקציות אחרות שמנפקות כותרות מבלי לייחס חשיבות למקור החדשותי, ב-pulse מבינים את הצרכן ואת הרצון להעניק לו אפשרות לנווט באמצעות המותג שהוא סומך עליו. "זו חברה שהבינה שהצרכנים רוצים לראות 'ניו יורק טיימס' או 'טק קראנץ'' ולקבל מקור חדשות אמין".

רנה שוסטר, מנכ"ל ענקית התקשורת טלפוניקה גרמניה, התייחס גם הוא לבחירה של הצרכן הדיגיטלי, אך מהיבט של פרטיות. "אנחנו לא סובלים רגולציה", אמר שוסטר. "צריך לתת לצרכן את הבחירה והמפתח הוא למצוא דרך לעבוד ביחד כי כשהעולם הדיגיטלי מתחיל להתבגר, הגבולות מטשטשים".