חילוץ נוסף באירופה: הונגריה תקבל סיוע של 20 מיליארד א'

"רויטרס": ממשלת הונגריה תזכה לסיוע חיצוני של 17-20 מיליארד אירו, בחודשים מארס או אפריל השנה ■ זאת, כנגד ביצוע רפורמות כלכליות במדינה ושינוי מנדט הבנק המרכזי המקומי

הונגריה עשויה לזכות בתוכנית חילוץ בהיקף של 17-20 מיליארד אירו כבר בחודש מארס או אפריל השנה, כך מדווח היום (ב') "רויטרס" על רקע פגישת שרי האוצר של אירופה, המתקיימת בבריסל.

זאת, כאשר דיווחים בסוכנויות הזרות גורסים כי ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, מתקשה להגיע להסכמה עם בכירי האיחוד האירופי על הרפורמות הכלכליות הנדרשות במדינה - אשר כנגדן יוענקו לה קווי אשראי במטרה לאפשר לה למחזר חובות ולאזן את התקציב.

האיחוד האירופי, כאמור, יחד עם קרן המטבע הבינלאומית דורשים מאורבן ביצוע רפורמות כלכליות ועדכון מספר חוקים בהונגריה - ביניהם חוק הנוגע למנדט הבנק המרכזי בהונגריה. כעת, נדרש אורבן להוכיח את הרצינות שלו בדבר החלת הרפורמות, כדי לזכות בסיוע המיוחל.

"אני חושב שנגיע לעסקה במארס או אפריל", מסר מזכיר משרדו של אורבן, מיהלי וארגה, בריאיון לערוץ טלוויזיה הונגרי. לטענתו, ייקח חודש לממשלה המקומית ולהגיע להסכמה על אופי החבילה. כאשר נשאל אם תוכנית החילוץ תיסוב סביב סכום של 17-20 מיליארד אירו, הבהיר: "הסכום לא רחוק מזה".