אופטימיות באירופה: "ההסכם בין יוון לנושיה קרוב מתמיד"

כך טענו שרי האוצר של צרפת וגרמניה במהלך פגישה בבריסל ■ שר האוצר הצרפתי: "אנחנו נחושים לתמוך ביוון בכל זמן שהיא תידרש לכך, אך היא תצטרך לבצע רפורמות נוספות, אגרסיביות יותר"

חדשות טובות מאירופה. ממשלות גרמניה וצרפת יצאו בהצהרה היום (ב') לפיה המו"מ בין יוון לבין הסקטור הפרטי לגבי היקף התספרות שאליה הם יידרשו כדי לסייע למדינה שקועת החובות להימנע מהחדלות פרעון, התקדם מאוד והם צפויים לחתום על הסכם.

נזכיר, אמש הודיעו נציגי המגזר הפרטי המחזיקים באג"ח היווניות, כי הם הגיעו לקצה גבול היכולת שלהם בדבר ספיגת ההפסדים שהם מוכנים לקבל, זאת לאחר שהם ציינו כי היקף התספורת המקובל עליהם עומד על היקף של כ-65%-70%. בהצהרה זו העם למעשה העבירו את הכדור למגרש של קרן המטבע הבינלאומית ושל האיחוד האירופי.

כתוצאה מכך, בפגישה שערכו היום שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי הם דנו בתנאים שבהם תצטרך לעמוד יוון, ובכללם גם היקף התספורת של הסקטור הפרטי, לפני שמדינות האיחוד והבנק המרכזי של אירופה יסכימו להעניק לה את חבילת החילוץ השנייה בהיקף של כ-130 מיליארד אירו.

"ההסכם לגבי קיצוץ החוב של מחזיקי האג"ח היווניות מתגבש הואו קרוב לסיום", אומר שר האוצר הצרפתי פרנסואה בוארה. "אנחנו נחושים לתמוך ביוון בכל זמן שהיא תידרש לכך, אך היא תצטרך לבצע רפורמות נוספות, אגרסיביות יותר", הוא הוסיף. גם שר האוצר הגרמני וולפגנג שאובל אמר כי על יוון לעמוד בהתחייבותיה ולבצע קיצוצים נרחבים בתקציב שלה כדי להוריד את רמת החוב שלה לרמה מקסימלית של 120% מהתמ"ג.