"אם ייסגרו מיצרי הורמוז - הנפט יגיע ל-140 ד' לחבית"

מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, ורד יצחקי: "איראן יודעת בוודאות שאותן כמויות נפט שהיו מיועדות לייצוא באירופה ייקלטו בקלות על הענק הסיני"

"איראן, שאחראית לייצור של כ-12% מכלל התפוקה היומית של ארגון OPEC, לא מתרגשת מהחרם האירופאי", התייחסה היום (ב') מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, ורד יצחקי, לחרם הנפט המסתמן באירופה על יצוא הנפט מאיראן.

"למעשה, איראן יודעת בוודאות שאותן כמויות נפט שהיו מיועדות לייצוא באירופה ייקלטו בקלות על הענק הסיני, שמחפש אחר מקורות אנרגיה ולא עתיד להשתתף בחרם".

לדברי יצחקי, "מבחינת ההשפעה על מחיר הנפט אנו לא צפויים לראות שינוי מהותי, כאשר מחיר חבית נפט לא מצליח להתבסס מעל לרמה הפסיכולוגית של 100 דולר לחבית. עם זאת, האיום האיראני בדבר סגירת מיצרי הורמוז, אם יתממש, יכול להקפיץ את מחיר הנפט בחדות, גם קרוב למחיר השיא שלו, ברמת ה-140 דולר לחבית".

יצחקי הוסיפה כי "בסיטואציה הנוכחית, בהחלט ייתכן כי ערב הסעודית תידרש להגדיל את היצעי הנפט שלה כדי לעמוד בביקושים הגבוהים. במידה ומחיר הנפט ימשיך לטפס, אנו צפויים לראות פתיחה של מאגרי החירום של ארה"ב, במטרה להוריד את המחיר, זאת על רקע הבחירות המתקרבות לנשיאות ארה"ב".