ביוליין בהסכם עולמי לפיתוח ושיווק תרופה לדלקת הכבד

החברה חתמה על הסכם רישוי עולמי עם ג'נוסיינס, חברת תרופות צרפתית ■ ההסכם: עבור פיתוח ומסחור ה-BL-8020 - תרופה בבליעה לטיפול בדלקת כבד מסוג C

חברת ביוליין , העוסקת בפיתוח תרופות, הודיעה היום (ג') כי חתמה על הסכם רישוי עולמי ובלעדי עם ג'נוסיינס, חברה צרפתית המתמקדת בפיתוח תרופות נגד מחלות ויראליות, עבור הפיתוח והמסחור של BL-8020 - תרופה הניתנת בבליעה לטיפול בדלקת כבד (הפטיטיס) מסוג C.

פרופסור פיליפ חלפון, נשיא ואחד ממייסדי חברת ג'נוסיינס, פיתח את התרופה BL-8020 עבור טיפול אנטי-ויראלי. התרופה פועלת במנגנון ייחודי, עיכוב פירוק עצמי של התא המודבק בווירוס ה-HCV (הפטיטיס C), השונה ממנגנוני הפעולה של טיפולים קיימים.

בניסויים פרה-קליניים הודגמו הבטיחות והיעילות של BL-8020. ניסויים אלה הראו של-BL-8020 פעילות סינרגיסטית עם טיפולים אחרים ל-HCV. פעילות סינרגיסטית זו עשויה הן להגדיל את היעילות והן להקטין את תופעות הלוואי הרבות הנצפות בשימוש בטיפולים הקיימים ל-HCV עקב הקטנת המינון הדרוש לטיפול.

כמו כן, שימוש ב-BL-8020 עשוי לקצר את משך הטיפול במחלה העשוי להגיע ל-48 שבועות. השימוש בשתי תרופות הפועלות על-ידי מנגנונים שונים צפוי להועיל במיוחד לחולים אשר פיתחו עמידות לטיפולים קיימים ל-HCV, כפי שהוכח בטיפול נגד וירוסים אחרים.

ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"לית ביוליין, אמרה: "אנו מאוד מרוצים מכניסתנו לתחום ההפטיטיס C, תחום חשוב ומתפתח בשוק הפארמה העולמי. כיום, מוערך השוק העולמי בהפטיטיס בכ-6.5 מיליארד דולר לשנה והוא ממשיך לגדול בעקביות".

"התרשמנו מהמקצועיות והמומחיות של צוות ביוליין בפיתוח תרופות, ואנחנו שמחים לשתף אתם פעולה להמשך הפיתוח של המוצר שלנו לטיפול בהפטיטיס C", אמר פרופ' פיליפ חלפון, נשיא ואחד ממייסדי ג'נוסיינס.