מאקרו בגוש האירו: מדד מנהלי הרכש לינואר זינק ל-50.4 נק'

מדד מנהלי הרכש המשוכלל לחודש ינואר היכה את התחזיות והצביע על קריאה של 50.4 נקודות ■ גם במגזר השירותים המדד זינק לרמה של 50.5 נקודות ■ מדד הזמנות המוצרים התעשייתיים של גוש האירו לחודש נובמבר איכזב ונפל ב-1.3%

בזירת המאקרו התפרסמו היום מספר נתוני מאקרו שמשפיעים על כיוון השוק. הנתון המרכזי מתייחס למדד מנהלי הרכש של גוש האירו לחודש ינואר בגזרת הייצור שהצביע על קריאה של 48.7 נקודות - גבוהה מצפי האנליסטים שעמד על 47.3 נקודות, זאת לעומת קריאה בחודש קודם שעמדה על 46.9.

מדד מנהלי הרכש של גוש האירו המשוקלל, היכה גם הוא את התחזיות החודש עם קריאה של 50.4 נקודות זאת לאחר שצפי האנליסטים היה קריאה של 49 נקודות והקריאה של חודש דצמבר עמדה על 48.8 נקודות. אנליסטים מציינים כי קריאה שמעל 50 נקודות מעידה על צמיחה ועל התאוששות מסויימת של המגזר הפרטי בגוש האירו.

גם במגזר השירותים מדד מנהלי הרכש לחודש ינואר של גוש האירו הצביע על מגמת צמיחה, זאת לאחר שנרשמה קריאה של 50.5 נקודות, כאשר צפי האנליסטים עמד על 49 נקודות - כלומר, האנליסטים צפו קיפאון במגזר השירותים.

מנגד, מדד הזמנות המוצרים התעשייתיים של גוש האירו לחודש נובמבר איכזב ונפל ב-1.3% זאת לאחר שהאנליסטים צפו עלייה של 2.2%, לעומת המדד של אוקטובר שהצביע על עלייה של כ-1.5%. ביחס לחודש אוקטובר 2012 המדד נפל בכ-2.7%.

באופן ספציפי יותר, גם מדד מנהלי הרכש של גרמניה לחודש ינואר, היכה את התחזיות גם במגזר השירותים וגם במגזר הייצור. נראה כי הסקטור הפרטי בגרמניה ממשיך לצמוח זאת לאחר שהמדד בגזרת השירותים הצביע על קריאה של 54.5 נקודות, לעומת צפי האנליסטים שעמד על 52.4 נקודות - ללא שינוי מהקריאה של החודש הקודם. במגזר הייצור המדד טיפס לרמהשל 50.9 נקודות, לעומת צפי האנליסטים שצפו קריאה של 49 נקודות.