חשבון הבנק הסודי של הארי רדנאפ במונאקו

משפט העלמות המס של מאמן טוטנהאם נפתח; בין השאר נטען כי המאמן קיבל בין 5%-10% עמלה על כל שחקן שמכרה פורטסמות' בתקופה בה אימן אותה

הארי רדנאפ, מאמן טוטנהאם, הקבוצה המדורגת במקום השלישי בפרמיירליג האנגלית, התייצב אתמול (ב') בבית המשפט המלכותי בלונדון לפתיחת המשפט שבו הוא מואשם בהעלמות מס.

מכתב האישום עולה כי במהלך שנת 2002, רדנאפ, אז מאמנה של פורטסמות', טס למונאקו ימים ספורים לאחר ש"פומפי" מכרה את חלוצה דאז, פיטר קראוץ', לאסטון וילה בעסקה בסך 4.5 מיליון ליש"ט. רדנאפ פתח חשבון בנק בריביירה, שלו הוא קרא "רוזי 47" (שילוב שמה של הכלבה שלו ושל שנת הלידה שלו).

בין השנים 2002-2007, הופקדו בחשבון הסודי בסך הכל 295 אלף דולר בשלוש העברות בנקאיות שונות. מעביר הכספים היה מילאן מנדריץ', ששימש בזמן עסקת קראוץ' כבעלים של פורטסמות'. על-פי החשד, העביר מנדריץ' את הכספים לרדנאפ כסוג של תשר על עסקת קראוץ'. על הכספים האלו לא דיווח רדנאפ למס ההכנסה המלכותי בבריטניה.

מעבר להאשמות על העלמת המסים, התביעה במשפטו של רדנאפ חשפה עניין נוסף שמעלה בעיקר שאלות מוסריות: טוענת כי תחת החוזה עליו חתם עם מנדריץ', קיבל רדנאפ בין 5% ל-10% מכל מכירת שחקן שרשמה פורטסמות'.

רדנאפ, 64, הוביל אשתקד את טוטנהאם עד לשלב רבע הגמר של ליגת האלופות. הוא נחשב לאחד המועמדים הבכירים לרשת את פאביו קאפלו בתפקיד מנג'ר נבחרת אנגליה.