"שתיקת מועצת הביטחון מול איראן תגבה מחיר יקר"

שגריר ישראל באו"ם: "רק מחיר פוליטי וכלכלי מיידי יכול לסכל מאמצי איראן להשיג נשק גרעיני" ■ "העולם הערבי עולה באש, ואו"ם עוסק בהיתרי בניה ביו"ש"

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, קרא הערב (ג') למועצת הביטחון להתגייס למאבק הגלובלי נגד מאמצי איראן לפתח נשק גרעיני.

בנאום במועצה אמר פרושאור: "שתיקת המועצה נוכח האיום האיראני תגבה מחיר יקר. חברי המועצה צריכים לפעול היום, כי מחיר יהיה מאוחר".

"המחשבה שאיראן תניח ידה על הנשק המסוכן ביותר עלי אדמות צריכה להדיר שינה מעיני כל אחת מחברות או"ם, ובמיוחד המדינות החברות במועצת הביטחון", אמר פרושאור. "רק לחצה של קהילייה בינלאומית מאוחדת יוכל לבלום את מרוצת איראן להשיג נשק גרעיני. המחיר הפוליטי והכלכלי שאיראן תצטרך לשלם, אם תמשיך במאמציה, חייב להיות ברור".

הוא אמר שישראל משבחת את הצעדים שארה"ב, האיחוד האירופי וגורמים אחרים נקטו נגד משטר האייתאללות, וקרא לשאר הקהילה הגלובלית להצטרף למאמצים אלה.

השגריר תקף את מועצת הביטחון בגין עיסוקה הכפייתי בהתנחלויות בעוד שהיא זונחת התלקחויות עזות באזור. "העולם הערבי עולה בלהבות ומועצת הביטחון מעדיפה, פעם אחר פעם, לעסוק בהיתרי בניה ביו"ש", אמר פרושאור. "העיסוק האובססיבי בישראל, תוך התעלמות ממדינות שבהן נרצחים ומעונים אזרחים מערער את אמינות המועצה ומטיל ספק ברלוונטיות שלה".

הוא דחה את הטענה הפלסטינית שההתנחלויות הן מכשול לשלום ואמר, כי טענה זו היא תירוץ נוסף של הפלסטינים להימנע ממו"מ. "המכשול העיקרי לשלום הוא הוא דרישת הפלסטינים לזכות השיבה ואי הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית", אמר פרושאור. "זכות השיבה משמעה הרס מדינת ישראל. לפי נתונים של המרכז הפלסטיני לדעת הקהל, מנובמבר, 90% מהפלסטינים לא יוותרו על זכות השיבה. ההנהגה הפלסטינית אינה אומרת לאזרחיה את האמת. לכן, על הקהילייה הבינלאומית לומר לפלסטינים שהדרישה לשוב לישראטל היא פנטזיה שלא תמומש".