גרטנר ממליצה: באילו חברות ישראליות כדאי להשקיע?

חברת המחקר הטכנולוגית: "השינויים בתחום הטכנולוגי מערערים את סביבת המחשוב המוכרת ועתידים להשפיע גם על הכלכלה והחברה מעבר לשוק מערכות המידע"

חברת המחקר הטכנולוגית, גרטנר, החליטה לאחרונה לשנות את מסגרת פעילותה בישראל. פיטר סונדרגארד, סגן נשיא בכיר בחברה ומנהל המחקר העולמי של גרטנר, השיק היום את הפעילות החדשה במסיבת עיתונאים שנערכה בישראל. סונדרגארד אמר שהשינויים בתחום הטכנולוגי מערערים את סביבת המחשוב המוכרת ועתידים להשפיע גם על הכלכלה והחברה מעבר לשוק מערכות המידע. "אנחנו באמצע משהו שבעוד חמש שנים נבין שהוא חלק משינוי מאוד משמעותי", אמר.

בגרטנר מאמינים שהשינויים הטכנולוגיים יושפעו בעיקר מארבע מגמות: מחשוב הענן; ההשפעה של הרשתות החברתיות על האפליקציות הארגוניות; הניידות, שתחייב כתיבה מחדש של כל אפליקציה שנכתבו לסביבת מחשוב שלא צריכה חיבור קבוע; וניתוח מידע. כל אלו, מעריך סונדרגארד, עשויים לפגוע בספקים הגדולים של הטכנולוגיה שמובילים כיום את מפת המחשוב העולמית - כגון מיקרוסופט, IBM, HP, סיסקו, SAP ואורקל.

"הכוחות שמשבשים את שוק המחשוב היום באים לידי ביטוי באמצעות אפל וגוגל", מתאר סונדרגארד, "אנחנו מניחים שהחיבור של ארבעת הטרנדים הטכנולוגיים ישפיעו לשלילה על הספקים הגדולים. באופן עקרוני, החדשנות של ספקי הטכנולוגיה הגדולים נעשית באמצעות רכישות, אבל הראיה שלנו היא שלאורך זמן אי אפשר לנהל חדשנות רק באמצעות רכישות".

גרטנר מעריכה שההצאות על מערכות מידע בישראל יצמחו השנה ב-3.7% השנה לכ-7.3 מיליארד דולר,לעומת צמיחה של 5.3% אשתקד.

סונדרגארד התייחס לפעילות בהיי-טק הישראלי וטען כי ההשקעה העדיפה בחברות ישראליות היא עדיין בתחום תשתיות המחשוב, למרות ששוק ה-IT כבר כמעט ואינו צומח, אך עם טוויסט. "הגל הבא של האפליקציות הוא במשחוק (Gamification) של IT", אומר סונדרגארד, שמדבר על הפיכת ממשק המשתמש להרבה יותר נוח לתפעול. "זה יכול להיות דבר משמעותי עבור תעשיית התוכנה הישראלי. אני הייתי משקיע בתחומים האלו".

שלומית הרט מונתה למנכ"לית גרטנר ישראל, אחרי כעשור כסמנכ"לית בכירה. הרט, הגדירה את ההחלטה של גרטנר להתרחב כאן כ"אסטרטגית".