"צפוי גידול מאסיבי בהיקף ההשקעות של סין בעולם"

את הדברים אמר מזכ"ל ארגון הסחר העולמי בפאנל שעסק בכלכלתה של סין במהלך פאנל בפורום הכלכלי העולמי ■ "הגידול הזה יכול להוביל גם לזעזוע בתוך סין עצמה"

"אנחנו נהיה עדים לגידול די מאסיבי בהשקעות סיניות בכל העולם וזה יהיה מלווה בזעזועים כפי שראינו בתחומי הסחר, בסין ומחוצה לה", אמר פסקל לאמי, מזכ''ל ארגון הסחר העולמי (WTO), בפאנל שעסק בכלכלת סין כ"מלווה של המוצא האחרון" של העולם בשם "איך משתמשים במיליארדים של סין", במהלך הכנס השנתי של הפורום הכלכלי העולמי שנערך בימים אלו בדאבוס.

"המדינות המקבלות יראו את ההשקעות הללו ככוח שיערער את היציבות, בדיוק כפי שקרה בתחום הסחר. זה עניין פוליטי לגמרי וזה דורש טיפול, אחרת זה יעשה בלאגן גדול", אמר לאמי במהלך הדיון. "כמובן שזה יזעזע גם את סין כי בסופו של הדבר ההשקעות הסיניות הם כסף ציבורי ולאזרחים הסינים יהיה מה להגיד לגבי לאן הכסף שלהם מיועד. לכן זה גם דורש הרבה מחשבה מהצד הסיני".

פרופ' ריצ'ארד לוין, כלכלן בכיר ונשיא אוניברסיטת ייל היוקרתית אמר ש"דעת הקהל האמריקאני הוא מאוד נגד סין. האמריקאנים רואים את הסינים כאשמים לאבטלה הגואה במדינה, כאילו שהסינים לקחו להם את מקומות העובדה. לעומת הסחר, עולם ההשקעות אינו כל כך פתוח".