הלך הבונוס: סיטיגרופ חותך את הבונוסים לעובדים ב-30%

העובדים במחלקת ההשקעות של הבנק ספגו קיצוץ של 30% בעקבות ירידה ברווחיות המחלקה בשנת 2011 ■ לחלק מהעובדים הבונוס נחתך ב-70% ■ הבנק הודיע על גל פיטורים מהמחלקה

סיטיגרופ הבנק השלישי בגודלו בארצות הברית החליט על הורדת הבונוסים השנתיים לעובדים במחלקת ההשקעות בכ-30%. זאת בעקבות ירידה משמעותים ברווחים של מחלקת ההשקעות של הבנק במהלך השנה האחרונה, כך אמר לסוכנות בלומברג אדם שתודרך בעניין.

על פי אותו מקור, שהעדיף להישאר בעילום שם מכיוון שמדובר בהחלטה פנימית של הבנק, היו גם עובדים שהבונוס השנתי שלהם נחתך ב-70% לעומת הסכום שקיבלו בשנה שקדמה לה. מחלקת ההשקעות של סיטיגרופ, שמנוהלת על ידי ג'יימס פוריס, עוסקת במסחר במניות ואגרות חוב כמו כך בחיתום חובות ונכסים.

מנכ"ל הבנק ויקראם פנדט נמצא בתהליך של פיטורי עובדים וקיצוץ בהוצאות של המחלקה בנסיון להתמודד עם הירידה ברווחים של המחלקה. מוקדם יותר החודש, הודיע הבנק על כוונתו לפטר כ-1,200 עובדים מהמחלקה ובכך לחסוך כ-600 מיליון דולר בשנה. הרווחים של המחלקה רשמו ירידה של 21% מאז שנת 2009 בעוד העלויות התפעוליות עלו ב-15%.

"הרווחים של המחלקה בשנת 2011 היו מאכזבים ולא מקובלים עלינו", אמר ג'ון גרספאץ', מנהל הכספים של הבנק. "אם לא נראה התאוששות ברווחים במהלך שנת 2012 נמשיך לבצע שינויים וקיצוצים במחלקה".