חברת התעופה הספרדית ספנאייר בדרך לפשיטת רגל

החברה הודיעה אתמול על הפסקת על טיסותיה ברחבי העולם ■ חברת האם לשעבר של החברה הודיעה היום שחברת התעופה הגישה בקשה לפשיטת רגל

חברת התעופה הספרדית ספנאייר (Spanair) הכריזה על פשיטת רגל, כך עולה מהודעה שפרסמה חברת SAS AB, הבעלים לשעבר של חברת התעופה. כבר אתמול הודיעה חברת התעופה הספרדית, שמפעילה 3 טיסות שבועיות מנתב"ג לברצלונה, על הפסקת הטיסות שלה לכל היעדים בעולם.

"המחסור ביציבות כלכלית" היא זו שגרמה לחברת ספנאייר להודיע על הפסקת הפעילות שלה, כך נמסר בהודעת החברה שהתפרסמה אתמול (ו'). על פי ההודעה, הטיסה האחרונה של החברה תנחת היום בשעה 22:00 שעון ספרד.

נסיונות של הרגע האחרון מצד חברת התעופה הקטארית קטר איירוויס (Qatar Airways) להציל את החברה מפשיטת רגל נכשלו, מה שאילץ את מנהלי החברה להתכנס אתמול לדיון חירום על מנת לדון בעתידה של החברה.

חברת SAS AB, שמכרה 80% מאחזקותיה של חברת התעופה הספרדית במארס 2009 לקבוצת משקיעים פרטית, אמר שהיא תמחק את 11% הנותרים ברשותה בשווי של 252 מיליון דולר, לאחר הגשת הבקשה לפשיטת רגל. כדאי לציין שחברת ספנאייר לא כתבה בהודעה שלה שהיא מתכוונת להגיש בקשה לפשיטת רגל והסתפקה רק ב-"הצעדים הנחוצים הבאים יינקטו מהר ככל האפשר".