"גובר הסיכוי שה'פד' ישיק תוכנית רכישות שלישית בקרוב"

רונן מנחם מבנק מזרחי טפחות, מתייחס לנתוני הצמיחה לרבעון הרביעי של 2011, שפורסמו בסוף השבוע ■ "הפספוס ביחס לציפיות - העמיד בצל את השיפור ביחס לרבעון השלישי"

בעקבות נתוני הצמיחה בארה"ב והדרך בה התקבלו בשוק ההון, ההערכות הן כי גדל הסיכוי שהפדרל ריזרב ישיק תוכנית רכישות שלישית (QE3) בחודשים הבאים - כך מעריך הבוקר (א') רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות.

מנחם מתייחס כמובן לאומדן הראשון לנתוני צמיחת התמ"ג בארה"ב לרבעון הרביעי של שנת 2011, שפורסמו בסוף השבוע החולף, במסגרתם עודכן כי הצמיחה בארה"ב עמדה על כ-2.8% ברבעון - לעומת צפי ל-3% בשוק.

"הפספוס הקל העמיד בצל את השיפור בהשוואה לקצב הגידול בתמ"ג ברביע השלישי של השנה, שעמד על 1.8% בלבד", מציין מנחם. "גם ה'פד' עצמו לא לשלל בהודעת הריבית את האפשרות לתוכנית רכישות נוספת. ברבעון הרביעי הייתה גם האטה בקצב עליית מחירי התמ"ג - התומכת במהלך".

מוקדם יותר השבוע הודיע הפדרל ריזרב כי הוא ישאיר את מדיניות הריבית שלו על כנה עד שלהי שנת 2014, כאשר הריבית בשיעור אפסי. בהודעת ה'פד' נאמר כי הכלכלה מתרחבת בקצב בינוני, בעוד שוק העבודה נמצא בשיפור ושיעור האבטלה עדיין גבוה. בנוסף, לא שלל יו"ר ה'פד' בן ברננקי את האפשרות להחיל תוכנית רכישות שלישית - במידה ושוק העבודה המקומי לא יציג שיפור. (לסיפור המלא)