נמשכת המתקפה: האקרים סעודיים הפילו את אתר ynet

בשעות הבוקר תקפו האקרים את ynet ויצרו עומס רב בגישה אל האתר ■ ynet: "מדובר במתקפת ענק, כנראה של האקרים סעודים, שנוטרלה תוך דקות ספורות"

מתקפות ההאקרים לא מפסיקות: שבועיים אחרי שנחסמה הגישה לאתרי אל-על ואתר הבורסה, אתר ynet הותקף הבוקר (ב'). בסביבות השעה 10:45 תקפו האקרים את ynet ויצרו עומס רב בגישה אל האתר.

עומס זה נקרא בעגה המקצועית DDoS (ראשי תיבות של Distributed Denial of Service). באתר מציינים כי האתר נחסם לגישה למספר דקות, אך חלק מהגולשים כן הצליחו להיכנס אליו.

מאתר ynet נמסר בתגובה כי "מדובר במתקפת ענק, ככל הנראה של האקרים סעודים, שנוטרלה תוך דקות ספורות בזכות מערכות ההגנה של ynet".

גורמים באתר מסבירים כי "ynet היה נתון בשבועות האחרונים למתקפות חוזרות ונשנות מצד האקרים מהעולם הערבי. המתקפה הבוקר הייתה שונה בעוצמתה. מדובר באלפי מחשבים שביצעו בו-זמנית מתקפה משולבת נגד האתר והצליחו למנוע מחלק מהגולשים גישה לאתר לדקות ספורות, אך מהר מאוד התגברו מערכות ההגנה גם על הניסיון הזה".

כזכור, לפני כשבועיים הותקפו אתרי הבורסה בתל-אביב ואל-על, והגישה אליהם נחסמה למשך מספר שעות, בעקבות התקפה דומה שדימתה עומס ישיר על האתרים. אז לקחה על עצמה את האחריות קבוצת האקרים פלסטיניים בשם Nightmare.

ביום רביעי האחרון הותקף אתר "הארץ", כולל אתרים אחרים בקבוצה כמו "דה מרקר" ו"דה מרקר קפה". על התקיפה הזו לקחה אחריות קבוצת האקרים בשם Anonymous Palestine. התקיפה הניבה בעיות בגלישה גם לאתר "הארץ" באנגלית ול"עכבר העיר". גם הגישה לאפליקציית "הארץ" לא הייתה אפשרית.

בעיתון "הארץ" החליטו להגיב בהומור לתקיפה שנעשתה נגד אתר ynet מוקדם יותר הבוקר וכתבו על עמוד הפייסבוק של ynet: "בתור מי שחווה מתקפת האקרים בשבוע שעבר, אנחנו נותנים ל-ynet לייק הזדהות ומזכירים: היינו שם קודם :)".

עיתון הארץ בפייסבוק / מתוך: הפייסבוק
 עיתון הארץ בפייסבוק / מתוך: הפייסבוק