אלקטרה מצטרפת למנרב במכרז להקמת עיר הבה"דים

קבוצת אלקטרה בע"מ חברה לקבוצת מנרב-זיספאל לשלב השני במכרז להקמת עיר הבה"דים בנגב ■ היקף הפרויקט מוערך בכ-10 מיליארד שקל

קבוצת אלקטרה בע"מ, תחת ניהולו של איתמר דויטשר, נכנסת כשותפה בקבוצת מנרב -זיסאפל במסגרת השלב השני של מכרז עיר הבה"דים.

חברת אלקטרה פאואר, שבבעלותה המלאה של אלקטרה בע"מ, חתמה על הסכם לרכישת 25% מחברת מבט לנגב, המוחזקת על ידי מנרב וקבוצת זיסאפל - אחת משתי המועמדות שעלו לשלב השני במכרז. הצטרפותה של אלקטרה בע"מ עשויה להוות נדבך נוסף בחיזוקה של הקבוצה לקראת ההתמודדות בשלב המכריע של המכרז.

על פי ההסכם, תהיה אלקטרה בע"מ ערבה לכל התחייבויותיה של אלקטרה פאואר, שתעמיד לצורך הפרויקט מימון והלוואות בעלים בשיעור של 27% מהסך הנדרש. היקף העלות הכולל של הפרויקט מסתכם בכ-10 מיליארד שקל לכל תקופת הקמתו והפעלתו, כאשר הקמתו מתוכננת לתקופה של 4 שנים, והפעלתו במתכונת של פרויקט BOT צפויה למשך תקופה של 25 שנה.

במסגרת הפרויקט צפויה הקבוצה הזוכה להקים את קריית ההדרכה של צה"ל בנגב, בין באר שבע לירוחם. המתחם המדובר משתרע על שטח של כ-2,600 דונם, כאשר הזוכה תפעל לפיתוחם של כ-1,300 דונם, מתוכם כ- 250 אלף מ"ר של שטח בנוי.

במסגרת זו, חתמה חברת אלקטרה בניה, שהינה חברה בבעלות מלאה של אלקטרה בע"מ, על הסכם המקנה לה 30% מהזכויות בקבלן המשנה של הקמת הפרויקט, כך שאלקטרה תהנה גם מהכנסות בגין ההקמה עצמה. כמו כן, חברת אלקטרה אפ.אם אחזקות מבנים, מקבוצת אלקטרה בע"מ, תהיה שותפה על פי ההסכם בשיעור של 25% בקבלן התפעול של הפרויקט.

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה בע"מ, מסר היום: "פרויקט עיר הבה"דים הינו פרויקט התואם את הידע, הניסיון והאסטרטגיה של אלקטרה בע"מ. אנו נכנסים אל הקבוצה כשותפים בהקמת הפרויקט עצמו, במימונו והפעלתו, וזאת בהתאם לניסיון הרב שיש לקבוצה בהקמת פרויקטים מורכבים ורחבי היקף, והן בהתאם לניסיון שיש לאלקטרה אפ.אם בתחום ניהול המתקנים הצבאיים".