ההסתדרות שוב תבקש לפתוח בשביתה למען עובדי הקבלן

יו"ר ההסתדרות עופר עיני והממונה על התקציבים במשרד האוצר, גל הרשקוביץ, ייפגשו הערב אולם הפגישה צפויה להסתיים ללא התקדמות

כמו תסריט שכתוב מראש: יו"ר ההסתדרות עופר עיני והממונה על התקציבים במשרד האוצר, גל הרשקוביץ, ייפגשו הערב (ב') פעם נוספת בעניין דרישת ההסתדרות להעביר חלק ניכר מעובדי הקבלן במשק להעסקה ישירה, אולם על פי כל ההערכות הפגישה צפויה להסתיים ללא כל התקדמות.

בכך יגיעו לסיומם שלושה שבועות נוספים של מו"מ שכפה בית הדין הארצי לעבודה על הצדדים לאחר כשלושה חודשים של מו"מ קודם. המשמעות המיידית היא שההסתדרות צפויה לפנות מחר לביה"ד ולחדש את דרישתה לפתוח בשביתה כללית במשק, כאשר הפעם צפוי ביה"ד להכריע אחת ולתמיד האם זכות השביתה עומדת להסתדרות בעניין עובדי הקבלן.

בהתאם להערכות ב"גלובס" בתחילת החודש, ההסתדרות החלה בהפעלת לחץ ציבורי על ביה"ד הארצי לעבודה, כדי שיאפשר הפעם לפתוח בשביתה. אתמול נערך כינוס חירום מיוחד בעניין שיזם "הפורום לצדק חברתי", המשמש מעין סיירת של ההסתדרות במאבקים עקרוניים.

את הדברים החריפים ביותר כנגד ביה"ד הארצי לעבודה אמרה כלת פרס ישראל, פרופ' רות בן ישראל, שקראה ל-200 הפעילים שהשתתפו בכינוס "לעלות על בריקדות" מול ביה"ד לעבודה. "בית הדין לא קשוב לעובדים שבשבילם הוא הוקם", היא אמרה. "אם לא תצאו לרחובות, אם לא תהיו בכיכרות ואם לא תצעקו, אז גם עוד שנתיים לא תוכלו לשבות. אם אין הפגנות מחוץ מחוץ לדיון, לא תהיה שום שביתה", הוסיפה.

לדברי פרופ' בן ישראל, ביה"ד הארצי לעבודה הפר את האיזון בין העובדים למעסיקים כשלא איפשר לשבות עד היום למען עובדי הקבלן: "בצער רב אני נאלצת לומר כי בהחלטה בעניין עובדי הקבלן בית הדין לעבודה לא עשה צדק חברתי, אלא אי צדק חברתי. השופטת (נשיאת ביה"ד הארצי, נילי ארד - ש.נ) בדקה את הנזק למעביד וללשכת המסחר, אבל לא התחשבה בנזק שנגרם כל יום לעובדים. שלחו את ההסתדרות לנהל מו"מ כשלא נותנים את זכות השביתה ולא דנים אפילו בזכות השביתה. איך אפשר לנהל ככה מו"מ? למה שהאוצר יסכים לפשרות אם אין שביתה שלוחצת עליו?", קבעה בן ישראל.