דש: "בנק ישראל עלול להוריד תחזית הצמיחה ל-2012"

לאור הבשורות השליליות עימן התמודדו השווקים הפיננסיים, ביניהן הורדת התחזיות של קרן המטבע, מזהיר אלכס זבז'ינסקי מדש: "התחזית - בסיס לתחזית הצמיחה של בנק ישראל"

לאור הבשורות השליליות עימן התמודדו השווקים הפיננסיים בשבוע האחרון, גדל הסיכוי להורדת תחזית הצמיחה המקומית על ידי בנק ישראל מתחת ל-2.8% בשנת 2012 - כך מעריך היום (ב') אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות דש.

בדש מתייחסים להודעת קרן המטבע בשבוע החולף כי הורידה כלפי מטה את תחזית הצמיחה לשנתיים הקרובות, תחזית אשר נמוכה משמעותית לעומת תחזיות ארגון ה-OECD שפורסמו בסוף חודש נובמבר. "במיוחד בלט הפער בין התחזיות למשק האירופי, כאשר בקרן צופים שהוא ייכנס למיתון ב-2012", כותב זבז'ינסקי.

בקרן ציינו כי הצמיחה בארה"ב ב-2012 תעמוד על 1.8%, ואילו באירופה תתכווץ בכ-0.5% באות השנה. באשר לסחר העולמי, צופים בקרן המטבע צמיחה של כ-3.8% ו-5.4% בשנים 2012 ו-2013 בהתאמה.

בתוך כך, צופה זבז'ינסקי כי עדכון התחזיות עלול להוביל להורדת תחזיות הצמיחה המקומית בשנת 2012 - מתחת ל-2.8%, התחזית העדכנית של בנק ישראל.

"לא פחות מתחזיות הצמיחה, לישראל רלוונטית התחזית לגידול בסחר העולמי", מעריכים בדש. "קרן המטבע הייתה משמעותית יותר פסימית לגבי התפתחות הסחר מה-OECD - ותחזית זו מהווה בסיס לתחזית הצמיחה של בנק ישראל".

זבז'ינסקי מעריך כאמור כי אחרי העדכון של קרן המטבע, נראה שב"י צפוי לעדכן כלפי מטה גם את תחזית הצמיחה המקומית. בין היתר, מתבססים בדש על הריאיון שהעניק נגיד ב"י פישר בדאבוס, בציינו גישה פסימית יחסית לגבי מדיניות הריבית (שעוד צפויה לרדת, לדבריו) והצמיחה המקומית. (הריאיון של פישר - לכתבה המלאה)