מחכים לפייסבוק: תנפיק בבורסת NYSE תחת הסימבול 'FB'

החברה רואה עצמה כאחת מחברות הבלו-צ'יפ ולכן בחרה בבורסת ניו-יורק ■ תיסחר תחת הסימול: 'FB' ■ לפי ההערכות שווי ההנפקה יעמוד על 95 מיליארד דולר ■ חברת הענק מעוניינת לאפשר למנייה שלה לעלות בהדרגתיות

כולם מחכים להנפקת הענק של פייסבוק, שצפוייה להנפיק את מניותיה ביום ד' הקרוב. על פי נתונים שמספקת חברת המידע הפיננסי פריבקו, ב'קרב' שבין שני הבורסות המובילות בוול סטריט, זכתה בורסת NYSE, כאשר הרשת החברתית הפופלרית בחרה בה כבורסה שבה יונפקו מניותיה, בטענה כי היא רואה את עצמה כחברה בשלה וגדולה מספיק המשתייכת למניות הבלו-צ'יפ (חברות גדולות עם רווחי עתק הנסחרות ב-NYSE).

פייסבוק צפויה להיסחר תחת הסימול 'FB' כאשר כלכלני פריבקו צופים הנפקה בשווי של כ-90-95 מיליארד דולר ובטווח מחירים התחלתי של 35-40 דולר למניה, עניין שיעודד במידה רבה את המשקיעים ו"חובבי ההנפקות", שחיכו בכליון עיניים להנפקה המדוברת של החברה במשך השנה החולפת.

לפי הדיווחים של פיבקו, החברה מעוניינת ששווי ההנפקה יהיה מתחת ל-100 מיליארד דולר, ובהתאם לכך מתמחרת גם את מניותיה בתימחור נמוך יחסית, משום שברצונה לאפשר למניה לטפס בהדרגתיות במהלך הימים הראשונים שלאחר ההנפקה.

בתוך כך, נזכיר כי הנפקת המניות של החברה בשוק המשני, שהחלה כבר לפני יותר משבוע, הופסקה ב-25 בינואר. בפריבקו מציינים כי לעיתים, כאשר ההנפקה המרכזית מתקרבת, אז נהוג לעצור את המסחר בשוק המשני.

"הנפקת פייסבוק תתרום רבות לשוק התעסוקה ותביא לשינוי חברתי", כך אמרה שריל סנדברג, סמנכ"ל תפעול בחברה בריאיון ל-CNBC. בפורום הכלכלי בדאבוס אמרה הבכירה בפייסבוק, "החברה קיימת בקושי 7 שנים ולה יש 3,000 עובדים ובנוסף ייצרה יותר מ-450 אלף משרות באירופה וארה"ב".