פורטוגל חוזרת לכותרות: תשואות האג"ח שלה טיפסו ל-20%

תשואות האג"ח שלה לתקופה של שנתיים זינקו ב-360 נקודות בסיס ■ תשואות האג"ח ל-10 שנים זינקו ל-17.14% ■ אנליסט: "פורטוגל, כמו יוון, תיזדקק בקרוב לתוכנית חילוץ שנייה כדי שתוכל לפרוע את חובותיה ולהיחלץ מהמשבר"

פורטוגל חוזרת לקידמת הבמה של המשבר האירופי ומגבירה את חששות המשקיעים, זאת לאחר שתשואות האג"ח הממשלתיות לטווח של שנתיים, זינקו ב-360 נקודות בסיס לרמה של מעל 20%. גם תשואות האג"ח ל-10 שנים זינקו היום ב-190 נקודות בסיס לרמה של 17.14%.

"תשואות ה"זבל" על האג"ח של ממשלת פורטוגל, למעשה מחזירות אותה לקדמת הבמה ביחד עם יוון, כאחת מהמדינות העומדות בפני קריסה וחדלות פרעון בטווח הקרוב", אומר פיטר בוקאבר, אסטרטג בחברת ההשקעות מילר-טאבק. "כלומר, פורטוגל, כמו יוון, תיזדקק בקרוב לתוכנית חילוץ שנייה כדי שתוכל לפרוע את חובותיה ולהיחלץ מהמשבר".

בנוסף לתשואות הזבל של פורטוגל, גם מדדי האמון של המגזר הצרכני והעיסקי הצביעו על ירידה משמעותית בחודש האחרון. כמו כן חלה ירידה חדשה בהכנסות והוצאות של הסקטור הפרטי, כאשר במקביל הממשלה בפורטוגל העלתה מיסים זאת כחלק מתוכניות הצנע הכואבות שהיא הוציאה אל הפועל.

עדות נוספת להידרדרות של פורטוגל מגיעה מכיוונם של הגופים המבטחים שלה. בנקים וגופים נוספים המבטחים את מחזיקי האג"ח הממשלתיות של פורטוגל החלו לדרוש לאחרונה תשלום מקדמות בהיקפים גדולים, זאת במקום לאפשר את פריסת תשלומי הפרמיות לאורך כל תקופת חוזי הביטוח.