גורמי ביטחון ישראלים: "אם לתקוף באיראן - אז עד הקיץ"

"אם לתקוף, כדאי לעשות זאת עד הקיץ - אחרת איראן תעביר את הכורים אל מתחת לאדמה והתקיפה תהיה לא רלוונטית"

חלון ההזדמנויות נסגר? סוכנות הידיעות AP מדווחת מפי גורמי ביטחון ישראלים, הטוענים כי אם ישראל מעוניינת לנקוט בפעולה צבאית נגד מתקני הגרעין האיראני - היא צריכה לעשות זאת עד לקיץ הקרוב. "לאחר מכן, איראן תעביר את כל מתקניה הגרעיניים למחתרת, ותקיפה ישראלית לא תהיה יעילה", הוסיפו הגורמים.

"הדילמה המרכזית העומדת בפני ישראל, היא מה מידת התועלת שבתקיפה צבאית באיראן אל מול הנזקים והסיכונים האפשריים בתקיפה זו", גורסים גורמי הביטחון, שידעו לספר כי בדיונים שערכו, הביעו תמיכה בסנקציות שהטילה באחרונה הקהילייה הבינלאומית על איראן, אך במקביל הביעו ספק בכוחן להביא להקפאת תכניתה הגרעינית.

שר ההגנה של ארה"ב ליאון פנטה אומר כי לאיראן יהיה עוד שנה מספיק אורניום לייצור פצצה גרעינית, ובעוד כשנתיים עד שלוש יהיו לה גם את אמצעי השיגור המתאימים. בריאיון שהעניק השבוע לרשת CBS האמריקנית הדגיש הלילה פנטה כי נשק גרעיני איראני "הוא קו אדום בשבילנו".

"ארצות הברית, כפי שהבהיר הנשיא אובמה, אינה רוצה שאיראן תפתח נשק גרעיני. זהו קו אדום בשבילנו ובוודאי בשביל הישראלים, ואנו חולקים איתם מטרה משותפת", אמר מזכיר ההגנה האמריקני בריאיון לתוכנית "60 דקות". פנטה חזר על עמדת אובמה לפיה ארה"ב "תבצע את כל הצעדים ההכרחיים כדי למנוע נשק גרעיני מאיראן".

הוא הדגיש כי המודיעין האמריקני מפקח כל הזמן על תוכנית הגרעין האירנית והוסיף "אין אפשרויות שאינן עומדות על השולחן בנושא האירני", בדיוק כפי שאמר הנשיא אובמה בקונגרס בשבוע שעבר. שר ההגנה האמריקני הוסיף לוח זמנים להצטיידות האירנית: "יש קונצנזוס מוחלט שאיראן החליטה לפתח פצצת אטום, וייקח להם בערך כשנה כדי לייצר אותה, ובערך עוד שנה-שנתיים נוספות כדי לייצר את אמצעי השיגור המתאים לשלוח את הנשק הזה".