ההמלצות החמות: 10 מניות מחצבים עם שיפור במרווחים

למרות החששות המוקדמים של האנליסטים, מרבית החברות שדיווחו עד כה הפתיעו לטובה עם תוצאות חזקות יחסית

עונת הדוחות בוול סטריט נכנסת להילוך גבוה בימים אלה ובינתיים המדדים המובילים נמצאים על מסלול עליות מתחילת השנה. למרות החששות המוקדמים של האנליסטים, מרבית החברות שדיווחו עד כה הפתיעו לטובה עם תוצאות חזקות יחסית, בהובלת אפל.

לא מעט מנהלי השקעות ואנליסטים מעריכים כי המגמה החיובית תימשך בחודשים הקרובים, בעיקר עקב התוצאות הטובות של החברות, המאזנים החזקים ותשואת הדיבידנד הגבוהה שמעניקות מניות רבות לעומת התשואה הנמוכה של אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב.

באתר Kapitall פורסמה כתבה על 10 מניות בתחום המחצבים שהציגו שיפור במרווחי הפעילות (הרווח הנקי כאחוז מהמכירות השתפר).

1. Pioneer Natural Resources (סימול: PXD). עוסקת בחיפוש וקידוח של גז טבעי ונפט בארה"ב, דרום אפריקה וטוניסיה. מרווחי הפעילות גדלו לכ-34% ברבעון האחרון לעומת 19.1% ברבעון המקביל אשתקד. המניה עלתה בכ-10% בשלושת החודשים האחרונים והחברה נסחרת בשווי שוק של כ-11.4 מיליארד דולר כיום.

2. אינטרפיד פוטאש (סימול: IPI). עוסקת בהפקה ושיווק של אשלג ומחצבים אחרים לתעשיית הדשנים בעיקר בארה"ב. מרווחי הפעילות גדלו לכ-22.38% ברבעון האחרון לעומת 12.75% ברבעון המקביל אשתקד. המניה רשמה ירידה של כ-15% בשלושת החודשים האחרונים והחברה נסחרת בשווי שוק של כ-1.9 מיליארד דולר.

3. רויאל גולד (סימול: RGLD). עוסקת ברכישת תמלוגים מחברות לכריית מתכות יקרות. מרווחי הפעילות גדלו לכ-34.90% ברבעון האחרון לעומת כ-26.1% ברבעון המקביל אשתקד. המניה רשמה עלייה של כ-5% בשלושת החודשים האחרונים והחברה נסחרת בשווי שוק של כ-4.2 מיליארד דולר.

4. Stone Energy Corp (סימול: SGY). מרווחי הפעילות של חברת האנרגיה גדלו לכ-24.33% ברבעון האחרון לעומת כ-12.5% ברבעון המקביל אשתקד. המניה רשמה עלייה של כ-9% בשלושת החודשים האחרונים והחברה נסחרת בשווי שוק של כ-1.4 מיליארד דולר.

5. שברון . מרווחי הפעילות של ענקית האנרגיה גדלו לכ-12.15% ברבעון האחרון לעומת כ-7.6% ברבעון המקביל אשתקד. המניה רשמה ירידה של כ-6% בשלושת החודשים האחרונים והחברה נסחרת בשווי שוק של כ-206 מיליארד דולר.

6. Southern Copper Corp (סימול: SCCO). עוסקת בכרייה ועיבוד מינראלים בפרו, צ'ילה ומקסיקו. מרווחי הפעילות גדלו לכ-38% ברבעון האחרון לעומת כ-29% ברבעון המקביל אשתקד. המניה רשמה עלייה של כ-7% בשלושת החודשים האחרונים והחברה נסחרת בשווי שוק של כ-29 מיליארד דולר.

7. CARBO Ceramics (סימול: CRR). מרווחי הפעילות של החברה גדלו לכ-22.1% ברבעון האחרון לעומת כ-17% ברבעון המקביל אשתקד. המניה רשמה ירידה של כ-31% בשלושת החודשים האחרונים והחברה נסחרת בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר.

8. Complete Production Services (סימול: CPX). מרווחי הפעילות של החברה גדלו לכ-10% ברבעון האחרון לעומת כ-8% ברבעון המקביל אשתקד. המניה רשמה ירידה של כ-4.4% בשלושת החודשים האחרונים והחברה נסחרת בשווי שוק של כ-2.5 מיליארד דולר.

9. Swift Energy (סימול: SFY). מרווחי הפעילות של חברת האנרגיה גדלו לכ-11.9% ברבעון האחרון לעומת כ-8.8% ברבעון המקביל אשתקד. המניה רשמה עלייה של 3.7% בשלושת החודשים האחרונים והחברה נסחרת בשווי שוק של כ-1.4 מיליארד דולר.

10. Rockwood Holdings (סימול: ROC). מרווחי הפעילות של החברה גדלו לכ-8.07% ברבעון האחרון לעומת כ-5% ברבעון המקביל אשתקד. המניה זינקה בכ-27% בחודש האחרון והחברה נסחרת בשווי שוק של כ-3.8 מיליארד דולר.