אכזבה במדד אמון הצרכנים : קריאה של 61.1 נקודות

(עידכון) הרבה מתחת לצפי האנליסטים - קריאה של 68.2 נקודות ■ מדד קייס-שילר צנח בשיעור שנתי ב-3.7% ■ ב-13 מתוך 20 הערים שאותם בוחן המדד, חלה ירידה במחירי הדיור בשיעור שנתי ■ גם מדד מנהלי הרכש של שיקאגו איכזב עם קריאה של 60.2 נקודות

היום (ג') התפרסמו בארה"ב מספר נתוני מאקרו משמעותיים, הן בשוק הדיור והן בשוק התעסוקה, אך הנתון המרכזי ביותר הוא מדד אמון הצרכנים לחודש ינואר, הצפוי לרשום קריאה חזקה של מעל 68 נקודות.

המדד הראשון שהתפרסם הוא מדד עלות התעסוקה לינואר, המודד את השינוי בשכר ששילמו העסקים הפרטיים והממשלה על כוח העבודה. המדד הצביע על עלייה של 0.4% - בהתאם לתחזיות. בחודש הקודם עלה המדד ב-0.3%.

מדד קייס-שילר לחודש נובמבר שפורסם היום, הצביע על ירידה של 1.3% במחירי הבתים, ובשיעור שנתי ירד המדד ב-3.7%. בחודש נובמבר ב-19 מתוך 20 הערים שאותם בוחן המדד חלה ירידה במחירי הבתים זה החודש השלישי ברציפות. פיניקס היא העיר היחידה שבה חלה עלייה במחירי הבתים בנובמבר.

כ-13 מתוך 20 הערים שבודק המדד, חלה ירידה במחירי הבתים בשיעור שנתי. כך למשל, מחירי הבתים באטלנטה צנחו ב-11.8% בשיעור שנתי. דטרוייט ווושינגטון הן שני הערים היחידות בהן מחירי הבתים עלו בצורה המהותית ביותר ב-2011, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מדד מנהלי הרכש של שיקגו ומדד אמון הצרכנים איכזבו

מדד מנהלי הרכש של שיקאגו לחודש ינואר הצביע על קריאה של 60.2 נקודות ובכך איכזב את המשקיעים שציפו לקריאה של 63.1 נקודות - כפי שצפו התחזיות. קריאה זו היא למעשה ירידה משמעותית שכן בחודש הקודם הקריאה הצביעה על 62.5 נקודות.

מדד אמון הצרכנים לחודש ינואר, איכזב גם הוא את המשקיעים, זאת לאחר שהצביע על קריאה של 61.1 נקודות, לאחר שהאנליסטים צפו עלייה במדד לרמה של 68.2 נקודות. נזכיר כי, קריאה של 90 נקודות מעידה על כלכלה בריאה. רמה זו נראתה לאחרונה בארה"ב רק בדצמבר 2007 לפני שהחל המיתון. בנוסף, הכלכלנים עוקבים מקרוב אחר מדד אמון הצרכנים, כמו גם על נתוני הצריכה של משקי הבית האמריקנים, משום שהצריכה הפרטית מהווה כ-70% מהפעילות הכלכלית של ארה"ב.