תשובה על ההסדר בדלק נדל"ן: "זו דרכי, כך פעלתי כל חיי"

בעל השליטה בדלק נדל"ן מגיב לראשונה להסדר החוב שנחתם עם בעלי האג"ח, במסגרתו יזרים לחברה כמיליארד שקל ■ "תומך במתווה מתוך אמונה ורצון לסייע לה בהמשך דרכה" ■ יחימוביץ' נגד ההסדר: "אסור לאפשר הגזל האגרסיבי הזה"

"זו דרכי, כך פעלתי כל חיי - ואני לא מכיר דרך אחרת", כך מגיב היום (ג') יצחק תשובה, בעל השליטה בדלק נדל"ן , לאחר שהחברה הודיעה כי הגיעה להסדר חוב עם בעלי האג"ח שלה להם היא חייבת כ-2.1 מיליארד שקל בסך-הכל.

"נעניתי לבקשתה של החברה לתמוך במתווה שהוצע וזאת מתוך אמונה ורצון לסייע לה בהמשך דרכה", דברי תשובה. "נעשה כאן מאמץ גדול של בעלי האג"ח וגורמים נוספים כדי להביא את החברה לדרך חדשה".

דבריו של תשובה מגיעים בהמשך לחתימת דלק נדל"ן על הסכם העקרונות מול נציגות מחזיקי האג"ח של החברה, סדרות ה' ו-ד', המחזיקים בכ-75% מכלל האג"חים של החברה.

ההסכם נחתם היום לאחר 5 חודשים של משא-ומתן וממש ברגע האחרון לפני פקיעת ה"דד-ליין". לפי המתווה שנחתם סופית היום בצהריים, תשובה ישקיע סכום כולל של כמיליארד שקל בחברה. מי שייצג את דלק נדל"ן הם עו"ד אמיר ברטוב ועו"ד עיינה וקסלר ממשרד ליפא מאיר ושות'.

ואילו יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', יצאה היום נגד תשובה ואמרה כי ההסדר אינו "תספורת" אלא גזילת מיליארד שקל מכספי הציבור שהושגו בחיסכון ובעבודה קשה של רבים: "לו היה מדובר באדם רגיל עם חוב של 1,000 שקל הוא היה מחזיר עד השקל האחרון".

"מסמך העקרונות להסדר חוב, שנחתם היום בין נצויגויות אג"ח ה' ו-ד' ובין חברת דלק נדל"ן, מהווה צעד ראשון לקראת השגת הסדר חוב כולל לטובת מחזיקי אגרות החוב בדלק נדל"ן", נכתב בהודעת תגובה של נציגות האג"ח. "נציגות אג"ח ה' ניהלה בחודשים האחרונים מאבק עיקש לטובת כל מחזיקי האג"ח, על בסיס מטרה משותפת לכולם - להבהיר למר יצחק תשובה, בעל השליטה בדלק נדל"ן, כי הוא נושא באחריות אישית לחובותיה העצומים של החברה לבעלי אגרות החוב ואינו יכול להתחמק מחובות אלה".

"הנציגות, שנבחרה על ידי רוב מחזיקי האג"ח, סבורה כי מסמך העקרונות להסדר, שנחתם היום, לאחר מו"מ אינטנסיבי וקשה - ובניגוד לטענה המושמעת לגבי ניגודי עניינים של חברי הנציגות שפגמו לכאורה בתוצאות המו"מ - משקף הישגים משמעותיים וחסרי תקדים למחזיקי אגרות החוב", נאמר בהודעת התגובה.

"הישגי מסמך העקרונות בולטים בהשוואה למתווה ההסדר שהוכן מטעם החברה על ידי פרופ' אמיר ברנע או למצב שבו החברה תגיע לפירוק. בין ההישגים, בטוחות שמעמידה לבעלי האג"ח חברה פרטית של בעל השליטה המחזיקה 8% ממניות קבוצת דלק, שבבעלותה בין היתר פעילות בתחום חיפושי נפט וגז".