נחתם הסדר חוב בדלק נדל"ן, לאחר 5 חודשי מו"מ

(עדכון) - המסחר במניות החברה יחודש ב-14:55 ■ תשובה יעמיד ביטחונות בהיקף של 400 מיליון שקל ויוותר על חובות של 120 מיליון שקל

לאחר חמישה חודשים של מו"מ רצוף עליות וירידות, נחתם היום מסמך עקרונות להסדר חוב בין דלק נדל"ן למרבית מחזיקי האג"ח של החברה. בעל השליטה, יצחק תשובה, שב לפנות בוקר מארה"ב והביע את תמיכתו בהסכם שהושג, אשר מהווה "תספורת" של כ-25% מהחוב.

לדברי תשובה, "נעניתי לבקשתה של החברה לתמוך במתווה שהוצע, וזאת מתוך אמונה ורצון לסייע לה בהמשך דרכה. נעשה כאן מאמץ גדול של בעלי האג"ח וגורמים נוספים כדי להביא את החברה לדרך חדשה. זו דרכי, כך פעלתי כל חיי - ואני לא מכיר דרך אחרת".

עקרונות ההסדר המוצע לחוב של 2.1 מיליארד שקל כוללים תמורה משמעותית של בעל השליטה: הזרמה של כחצי מיליארד שקל ב-10 השנים הבאות וביטחונות של כ-400 מיליון שקל (שעבוד מדרגה שנייה על נתח מאחזקתו של תשובה במניות קבוצת דלק, בשיעור של 8% ממניות הקבוצה).

דלק נדל"ן פנתה בשעות אחר הצהריים לביהמ"ש המחוזי בת"א, במטרה לאשר כינוס אספות נושים לצורך אישור הסדר החוב. "תשובה נתן תרומה אדירה - אי אפשר לבקש עוד ועוד", אמר היום ל"גלובס" מקורב לבעל השליטה.

אמש ניהלו נציגיו של תשובה, עידן וולס, רו"ח משה ליאון וערן מיטל (מנכ"ל דלק נדל"ן) מו"מ עם נציגות סדרה ה', אשר לה חייבת החברה 1.3 מיליארד שקל, המיוצגת על-ידי משרד עוה"ד קליר-בנימיני, ועם נציגות סדרה ד', שלה חייבת החברה 150 מיליון שקל, המיוצגת על-ידי עו"ד גדעון קירש.

לפנות בוקר הגיעו הצדדים להסכמות, ובצהריים נפגשו במשרדי דלק נדל"ן ברמת גן כדי לחתום על עקרונות ההסדר. "אני מקווה שבחתימה על מזכר ההבנות אנו פותחים פרק חדש בחיי החברה", אמר המנכ"ל ערן מיטל.

כ"ה בינתיים בחוץ

סדרת האג"ח השלישית של דלק נדל"ן, כ"ה, שלה חייבת החברה 580 מיליון שקל (כ-27% מחוב האג"ח) לא הצטרפה בינתיים לחתימה על מסמך העקרונות. כדי לאשר את הסדר החוב יש צורך בתמיכת רוב של 75% ממחזיקי האג"ח, ודלק נדל"ן נערכת לכך, ומנסה להשיג גם את תמיכת סדרה זו. זימון אספות הנושים של דלק נדל"ן ייעשה באישור ביהמ"ש, בהתאם לסעיף 350 לחוק החברות. סדרות האג"ח נסחרות בתשואות זבל של 47% עד 1,380%, והן רשמו היום עלייה של כ-6%.

הסדר החוב המוצע כולל מחיקת שלוש סדרות האג"ח הקיימות והנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות במקומן, בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל. מחזיקי האג"ח יקבלו בנוסף 46% ממניות דלק נדל"ן. תשובה מצדו מתחייב להזרים לחברה 250 מיליון שקל במשך חמש השנים הבאות, ולאחר מכן (בין השנים 2017 עד 2020) לרכוש את המניות מידי מחזיקי האג"ח תמורת סכום של 205 מיליון שקל נוספים.

המניה ירדה ב-8.8%

תרומה נוספת של תשובה להסדר תהיה ויתור על חובות וערבויות בגובה של כ-120 מיליון שקל ותשלום מיידי במזומן של כ-40 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. ההתחייבויות וההזרמות של בעל השליטה יהיו בהצמדה בשיעור שנתי קבוע של 2% לשנה.

אם לוקחים בחשבון גם את הביטחונות בגובה של כ-400 מיליון שקל, מקבלים תרומה של כ-1 מיליארד שקל של תשובה להסדר, אך צריך לסייג שמדובר בשעבוד מדרגה שנייה על מניות קבוצת דלק, לאחר הבנקים.

המסחר בדלק נדל"ן נפתח לקראת השעה 15:00, לאחר שהחברה מסרה עדכון לבורסה, ולאחר מכן ירדה המניה ב-*8.8% למחיר המשקף לה שווי של 97 מיליון שקל.

השלב הבא הוא הצבעה של מחזיקי האג"ח על פרטי ההסדר, ורק לאחר אישורו החברה תפנה שוב לביהמ"ש.

המשקיעים באג"ח מודעים למצבה הקטסטרופלי של דלק נדל"ן, וגם לאחר הסדר החוב עתידה נותר לוט בערפל.