צו מבנה מסוכן למלון הדירות מנדרין בתל אביב

מנהל אגף רישוי ופיקוח הוציא הצו ■ זאת, בעקבות חוות דעת חמורה של מהנדס, שבדק לפני כחודשיים את מצבו הפיזי של הבניין, על 14 קומותיו, 300 הדירות והשטחים המסחריים שבו

מנהל אגף רישוי ופיקוח, אינג' שוטה חובל, הוציא צו מבנה מסוכן למלון הדירות מנדרין שבצפון תל אביב. זאת, בעקבות חוות דעת חמורה של מהנדס, שבדק לפני כחודשיים את מצבו הפיזי של הבניין, על 14 קומותיו, 300 הדירות והשטחים המסחריים שבו.

"נצפו סימנים המעידים על התרופפות חיבורי חלק ממעקות המרפסות, העשויים מסגרות מתכת וזכוכית, לעמודי הבטון הסמוכים במקומות שונים ובקומות שונות בחזית הדרומית ובחזית הצפונית... סדקים, התפרקות בטון וברזל גלוי ואכול בחלק ממעקות המרפסות, העשויות בטון במקומות רבים בחזיתות הנ"ל", כתב המהנדס בחוות הדעות.

בין השאר, כתב גם כי "המצב הנוכחי של מעקות המרפסות בחזית הדרומית ובחזית הצפונית רעוע, בלתי יציב ואינו מבוקר, ומהווה סכנה מיידית לדיירים ולציבור".

בחוות הדעת ציין המהנדס פעולות מיידיות שיש לבצע. "למתוח אופקית רשת צפופה ממתכת, צמוד למעקות המרפסות בכל קומה וקומה לאורך כל החזית הדרומית, ולאורך כל החזית הצפונית", כתב המהנדס והדגיש כי "עבודות אלו הינן זמניות - עד לשיקום ולייצוב המעקות".

"לא לצאת למרפסות"

בצו שהוציא חובל, נכתב כי המבנה "נתון במצב שיש בו סכנה מיידית למחזיקים, לציבור ולנכסים הסמוכים".

מחברת הניהול מיקדן, המנהלת את מלון הדירות, נמסר כי היא פועלת בימים אלו לטיפול המפגעים. האחראי על הבניין מטעם החברה סיפר כי "מדובר במצב המעקות בלבד - ולא המרפסות. עשינו סקר מקיף בכל הבניין, ואנחנו מתארגנים לקראת החלפת 15 מעקות שנמצאו מסוכנים. במקביל, אנחנו גם עובדים על תוכנית שיפוץ כללית לבניין".

לגבי העבודות הזמניות שצוינו בצו שהוצא לבניין, נמסר כי "בבדיקה במקום, הסתבר שאין לאן לחבר את הרשת, וירדנו מזה. במקום זה דאגנו לסגור את הצד הדרומי, והודענו לדיירים לא לצאת למרפסות".

דוד רבינוביץ, מנהל מחלקת רישוי ופיקוח על הבנייה בעיריית תל אביב, אישר שלמבנה הוצא צו מבנה מסוכן, וסיפר כי המעקות בחזית הדרומית נמצאו מסוכנים. "יידענו את חברת הניהול והדיירים במצב, וסגרנו הרמטית את הכניסות בחלק הדרומי של הבניין, כדי שאם משהו ייפול - זה לא ייפול על אף אחד. עד 10 בפברואר, צפויים לטפל ב-15 מעקות הבעייתים ביותר, ובהמשך נערכים לשיפוץ כל החזיתות, שיתחיל במארס, ויסתיים, ככל הנראה, עד סוף 2012".