הראל תשלם לבכירים שכר של כ-40 מ' ש' ב-2011

בין מקבלי השכר - שני מנהלים שפרשו אשתקד ■ סך עלויות השכר שתשלם הראל לבכירים הללו בשנים 2012-2010 יסתכמו בכ-84 מיליון שקל ■ בחודשים האחרונים מובילה הראל מהלך להעלאת שכר בעלי השליטה בקבוצה, יאיר וגדעון המבורגר

בירור מתמשך מול רשות ניירות ערך הוביל את קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, שבשליטת משפחת המבורגר ובניהול המנכ"לים המשותפים מישל סיבוני ושמעון אלקבץ, להעביר לבורסה שורה של דיווחים טכניים במהותם, אשר חושפים תמונה יוצאת דופן לגבי היקף התגמול שהחברה משלמת למספר מצומצם של בכירים. תשלום זה ב-2011 לבדה יסתכם ב-39 מיליון שקל.

עוד עולה מדיווחי הראל לבורסה, כי בשלוש השנים 2010-2012 הקבוצה צפויה לשלם לארבעה מנהלים ושלושה בעלי שליטה המשמשים בתפקידי ניהול בכירים, שכר ותגמולים בעלות כוללת של כ-84 מיליון שקל (כולל הוצאות שכר לשני מנהלים שפרשו מהקבוצה - אמיל וינשל ומוקי אברמוביץ').

יתר החמישה - המנכ"לים המשותפים סיבוני ואלקבץ ושלושת בעלי השליטה (האחים יאיר וגדעון המבורגר והגיס יואב מנור), יחלקו ביניהם בשלוש השנים האמורות 64.6 מיליון שקל - 21.5 מיליון שקל לשנה.

נציין, כי בכירי קבוצת הראל אינם משתכרים באופן יוצא דופן ושאינו מוכר ביחס למצב הקיים אצל הקולגות שלהם בענף הביטוח, בו רבים זוכים לשכר בעלות של מיליוני שקלים מדי שנה. לדוגמה, ב-2010 סיבוני היה הנציג היחיד של הראל בקרב עשרת מקבלי השכר הגבוה ביותר בחברות הביטוח - דורג במקום השלישי מתוך רשימה שכללה נציגים משמונה חברות ביטוח.

מחזירים משכורת 13 שקוצצה

בעקבות טעות מנהלית בנוגע לתגמול הדח"צים ד"ר אליעזר וולף ודוד גרנות, הראל נדרשה להעלות מחדש לאישור תגמול של כמה מבכיריה, ולשם כך איגדה שורה של נתונים שפורסמו בעבר בנפרד או במסגרת דיווחים נרחבים אחרים. הנושאים הללו יועלו להצבעה באסיפה הכללית של החברה ב-5 במארס.

במסגרת זו, מגלה החברה בדיווח לבורסה כי המנכ"ל המשותף מישל סיבוני, המכהן גם כמנכ"ל הראל ביטוח, זוכה לשכר ברוטו של 170 אלף שקל בחודש. בנוסף, בעקבות מחיקת משכורת 13 לכל עובדי הקבוצה, מהלך שהוכרז על ידי הראל לאחרונה, סיבוני - כמו יתר בכירי החברה - יזכה לעדכון הדרגתי שיימשך תקופה ארוכה בשכרו החודשי, בסכום השווה למשכורת 13 שקוצצה.

גם שמעון אלקבץ, מנכ"ל משותף של קבוצת הראל ויו"ר הראל פיננסים, המקבל שכר של 300 אלף שקל לחודש (למול חשבונית וללא הטבות סוציאליות), יזכה להעלאה הדרגתית בתגמול בגין אותה משכורת 13 שנמחקה.

בקבוצת הראל מפרטים היום כי סיבוני, שעלות שכרו הכוללת לשנת 2010 עמדה על 7.1 מיליון שקל, יקבל עבור 2011 תגמול בעלות כוללת של 6.8 מיליון שקל, כשהעלות הכוללת של התגמול שהוא צפוי לקבל ב-2012 תגיע ל-5.4 מיליון שקל. בסך הכל, מדובר על עלות שכר כוללת של כ-19.3 מיליון שקל בשלוש השנים הללו.

במקביל, אלקבץ צפוי לקבל בגין השנים 2010-2012 שכר בעלות כוללת של כ-13.7 מיליון שקל (מדובר בשכר נטו דומה לשל סיבוני) . מכאן, שעלות התגמול הכוללת של שני המנכ"לים המשותפים בקבוצה תסתכם בשלוש השנים הללו בכ-33 מיליון שקל - 11 מיליון שקל לשנה.

בנוסף, הראל מפרטת שוב את התגמול הכולל של שניים מבכירי הקבוצה שפרשו בשנים האחרונות. כך, אמיל וינשל - כיום מנכ"ל איילון ביטוח ובעבר משנה בכיר למנכ"ל הראל ביטוח, יקבל על 2011 תגמול בעלות כוללת של כ-6.5 מיליון שקל, מתוכו סכום של כ-5.5 מיליון שקל כמענק הכולל גם את תנאי פרישתו.

יוכפל התגמול ל-3 בכירים

בנוסף לוינשל, החברה חוותה לאחרונה עזיבה של בכיר נוסף וותיק יותר: משה (מוקי) אברמוביץ', שכיהן בתפקידים בכירים בה במשך 30 שנה. מהודעת הראל עולה כי אברמוביץ' זכה ב-2011 לשכר בעלות כוללת של כ-8.6 מיליון שקל - שכוללים פיצויים והסכם אי תחרות בהיקף 1.2 מיליון שקל.

כזכור, בחודשים האחרונים מובילה הראל מהלך להעלאת שכר בעלי השליטה בקבוצה - היו"ר יאיר המבורגר, נשיא הראל ביטוח גדעון המבורגר ויואב מנור, המשנה למנכ"ל ומנהל ה-IT בקבוצה. לפיכך, האסיפה הכללית תדון גם באישור הכפלת התגמול של השלושה ב-2011 (ו-2012), שעמד בעבר על כ-2 מיליון שקל בשנה לכל אחד. התגמול החדש כולל רכיבים חד פעמיים בהיקף ניכר, שלא יחזרו בשנים הבאות.

כך יצברו בכירי הראל שכר של 84 מיליון שקל בשלוש שנים
 כך יצברו בכירי הראל שכר של 84 מיליון שקל בשלוש שנים