שר האוצר היווני: "אנו נמצאים צעד אחד לפני חתימת ההסכם"

טוען כי מחזיקי האג"ח הסכימו לתספורת של 70% ■ בנוסף, הוא טען כי מחזיקי החוב של יוון יחליפו את האג"ח שברשותם בסדרות אג"ח חדשות הנושאות ריבית נמוכה יותר ■ "הכלכלה היוונית נכנסת למסלול התאוששות", הוא הוסיף

יוון הודיעה היום (ג') כחי היא נמצאת בשלב המכריע שלפני חתימה על הסכם עם נושיה. במסיבת עיתונאים שערך היום שר האוצר היווני אוונגלוס וניזלוס, הוא טען כי היקף התספורת שעליו הסכימו שני הצדדים עומד על 70% מהיקף האג"ח המוחזק על ידי הסקטור הפרטי.

"אנו נמצאים צעד אחד לפני חתימת ההסכם, ואני אומר זאת כעת בצורה רשמית", אמר וניזלוס. בנוסף, הוא טען כי ככל הנראה מחזיקי החוב של יוון יחליפו את האג"ח שברשותם בסדרות אג"ח חדשות הנושאות ריבית נמוכה יותר, שאותן תנפיק ממשלת יוון במסגרת העיסקה.

"ממשלת יוון תסיים את המו"מ עם נושיה לכל היותר עד סוף השבוע, ולאחר מכן אנו נתמודד עם תוכנית החילוץ החדשה ונתכנן תוכניות צנע נוספות שיאוששו את הכלכלה היוונית עד -2015", דיברי וניזלוס.

דבריו של וניזלוס נאמרו לאחר שאמש הגיעו דיווחים דומים אך לא רישמיים שמסרו מקרובים לשיחות היווניות. לפי אותם דיווחים ההסכם אמור להיות עם קיצוץ של 70% בחוב היווני. על פי המקורות, ההסכם הושג על ידי הקטנת שיעור הריבית הממוצע לפחות מ-4%, מהלך לו התנגדו עד כה נציגי הסקטור הפרטי.